Wikia

WoWWiki

Exodar (miasto)

Dyskusja0
2682strony na
tej wiki
Alliance 32 The Exodar
Exodar-001
TypStolica
Populacja17,000
RasyIconSmall Draenei MaleIconSmall Draenei Female Draenei
IconSmall Broken Male Złamani
IconSmall Naaru Naaru
Ustrój politycznyTheocracy
WładcyProphet Velen
JęzykiDraenei, Common, Low Common
WyznaniaHoly Light, Shamanism
PrzynależnośćAlliance
LokacjaZachodnia część Azuremyst Isle
Źródła: World of Warcraft: The Burning Crusade

DarnassusIronforgeStormwind
Bc icon Exodar
Mists-Logo-Small Shrine of Seven Stars
WoD-Logo-Small Stormshield

Bc icon Shattrath City
Wrath-Logo-Small Dalaran

OrgrimmarThunder BluffUndercity
Bc icon Silvermoon City
Mists-Logo-Small Shrine of Two Moons
WoD-Logo-Small Warspear

Jeśli szukasz frakcji, zobacz Exodar (frakcja)

Exodar jest zaklętą stolicą draenei zbudowaną z największej ocalałej części statku międzywymiarowego tej samej nazwy. Znajduje się ona w najdalej na zachód położonej części Wyspy Lazurowej Mgły

Historia

Krótka historia Exodaru w Azeroth rozpoczyna się zajęciem statku i jego podróżą przez Wirującą Pustkę do Azeroth.

Pewnego dnia naaru przybyli do Zaświata na pokładzie swojej między wymiarowej fortecy znanej jako Burzowy Fort. Naaru rozeszli się po zniszczonym świecie, pozostawiając fortecę bez obrony. Widząc okazję do ataku, Kael'thas Sunstrider i jego krwawe elfy zaatakowali Burzowy Fort i przejęli go, przejmując kontrolę nad nieopisanymi skarbami i jedynym pozostającym tam naaru, M'uru, który został odesłany do Silvermoon, by zaspokajał głód magii krwawych elfów.

Velen, odważny prorok, który wyprowadził draenei z Argus wiele milleniów temu, ukrył się wraz z niedobitkami swoich ludzi wśród ruin otaczających Fort. Wraz z Wróżbitą Nobundo, pierwszym szamanem draenei, Prorok poprowadził natarcie na Burzowy Fort, by przejąć kontrolę nad jedną z jego części, Exodarem. Krwawe elfy, widząc, co planują draenei, sabotowali między wymiarowe silniki statku. Kiedy draenei je aktywowali, usterka wyrzuciła okręt do Wirującej Pustki, gdzie przebywał, dopóki nie zmaterializował się na niebie Azeroth. Uszkodzony Exodar z rykiem przeciął niebo północnego Kalimdoru, ciągnąc za sobą warkocz z oderwanych od statku kryształów, aż awaryjnie lądował na małym archipelagu na zachód od Mrocznego brzegu. Ci, co przetrwali, objęli wyspy jako swoją dziedzinę i przekształcili wciąż dymiący wrak w swoją nową stolicę.

Exodar zawiera w sobie wiele cudów technologicznych, takich jak zaczarowane "kable", którymi transportowana jest święta energia , która zasila różne systemy statku, ogrzewanie, oświetlenie i źródła mocy draenei.

Ludzie i kultura

Draenei, dumna i tajemnicza rasa, od zawsze żyli w diasporze. Mimo wielu przesiedleń, najpierw z Argusa do Draenoru, później ucieczki na pokładzie Exodaru, zachowali pogodę ducha i nieugięcie stali po stronie światła. Uważają siebie za wybranych przez tajemniczych naaru jako obrońców Światła przed zakusami swoich splugawionych kuzynów, eredarów, którzy stali się członkami Płonącego Legionu. Ich postawa i niezaprzeczalne walory duchowe spowodowały, że draenei nie wahali się, czy podjąć współpracę z Przymierzem. Od czasu przybycia do Azeroth służą swoją wiedzą i zdobyczami technologicznymi, jak również silnym ramieniem w walce zarówno z Hordą, jak i z Legionem.

Obszary

WorldMap-TheExodar

Exodar został podzielony na cztery główne obszary, duży hall centralny i trzy główne skrzydła. Wszystkie skrzydła są połączone ze sobą siecią korytarzy.

Wejścia

Draenei i inni członkowie Przymierza mogą dostać się do miasta używając spiralnej rampy wiodącej od głównego przejścia bądź rampy wiodącej od strony portu, która prowadzi do Krypty Świateł.

Rampa biegnąca od głównego wejścia ma jeden dodatkowy obszar, gdzie znajduje się Karczma, nieopodal której można znaleźć nauczyciela gotowania oraz handlarzy.

Rampa wiodąca od strony portu czasami jest wykorzystywana przez graczy Hordy do najazdów na Exodar.

Ważniejsze postaci

ExodarInn

Karczma w Exodarze

Przywódcą Exodaru jest Prorok Velen, który stoi nieopodal mistrzów bitewnych w Krypcie Świateł. Naaru O'rosa można znaleźć w najniższej części Siedziby Naaru. Wróżbita Nobundo, Złamany, który towarzyszył draenei podczas ucieczki z Outland, jest również nauczycielem szamanów.

Ważniejsze punkty

  • Bank znajduje się w Siedzibie Naaru
  • Karczma znajduje się na małej platformie nieopodal głównego wejścia
  • Dom Aukcyjny połączony z Przymierzem
  • Cztery skrzynki pocztowe - jedna obok karczmy, druga obok banku, trzecia przy domu aukcyjnym i czwarta obok mistrza lotów na zewnątrz miasta

Komunikacja

Z Exodaru:

Z Koi Valaara:

Lokacje sąsiadujące

Nazwa lokacji Frakcja Przedział poziomowy Kierunek Dostęp
Wyspa Lazurowej Mgły Alliance 15 1-12 Wschód Przez główne wejście
Wyspa Krwawej Mgły Alliance 15 11-20 Północ Pieszo lub hipogryfem do Krwawego Posterunku

Dodatkowe informacje

TheExodarConcept

Grafika koncepcyjna

ExodarConceptArt

Grafika koncepcyjna

  • Dugiru jest kwatermistrzem Przymierza w Exodarze, który oferuje powtarzalne zadanie ze zbieraniem [Runecloth], które to zadanie jest przydatne do pozyskania elekka jako wierzchowca
  • Na większości realmów Exodar jest najrzadziej odwiedzanym miastem, nawet rzadziej niż Darnassus. Dzieje się to przez niekorzystny dostęp, gdyż aby się tam dostać, trzeba dolecieć do Auberdine, stamtąd przesiąść się na łódź. Przeważnie w mieście można spotkać tylko niskopoziomowych draenei, szamanów draenei i członków Przymierza chcących wykształcić się w profesji Jewelcrafting
  • W przeciwieństwie do innych miast Przymierza, w Exodarze nie spotka się wędrujących handlarzy jedzeniem i heroldów. Herold Exodaru stoi w Siedzibie Naaru, a większość jedzenia można kupić u karczmarza. Większość budynków Exodaru jest dostępna z grzbietu wierzchowca.
  • Nazwa Exodar jest modyfikacją słowa Exodus, podkreślającą charakter lotu draenei z Outland w poszukiwaniu nowego domu
  • Punk lotów hipogryfów znajduje się na prawo od głównego wejścia do Exodaru. W chwili obecnej jedyną trasą lotów jest ta wiodąca do Krwawego Posterunku.
  • Mały port o nazwie Koja Valaara znajduje się na zachód od Exodaru, nieopodal tylnego wejścia. Kursują stąd regularnie statki do Auberdine.
  • Po zaimplementowaniu Patcha 2.0.1, lecz przed wypuszczeniem Burning Crusade, Exodar i otaczające go lokacje (włączając w to Wyspę Krwawej Mgły) znajdowały się na mapach świata, lecz były niedostępne. Stało się tak, by nikt bez zainstalowanego dodatku nie mógł się tam dostać. Wielu ciekawskich graczy wsiadało na dodany statek nocnych elfów (później nazwany Błogosławieństwem Elune), ku swemu rozczarowaniu nie znajdowali się na Wyspach Lazurowej Mgły, lecz byli teleportowani na cmentarz w Auberdine.
  • Wyspy są obecnie dostępne dla wszystkich kont rozszerzonych o dodatek Burning Crusade.

Więcej od Wikii

Losowa wiki