Wikia

WoWWiki

Eredar

Dyskusja0
2401stron na
tej wiki
Eredarowie, Panowie Magii
Eredar2
Rasy:IconSmall Eredar MaleIconSmall Eredar Female Man'ari Eredar
IconSmall Draenei MaleIconSmall Draenei Female Draenei
Główna siedziba:Legion Stronghold (gdzieś w Twisting Nether, prawdopodobnie na Argus)
Exodar (Draenei)
Przywódca:Kil'jaeden Zwodziciel (Burning Legion), Boski Velen (draenei)
Reputacja
Tokeny:
Główny vendor:
Nagrody:
Jest to artykuł dotyczący ogólnej historii eredarów. Członkowie Płonącego Legionu to man'ari eredarowie, natomiast renegaci, którzy uciekli z pomocą naaru to draenei.

Eredarowie byli rasą niezwykle utalentowaną w dziedzinach magii, którzy żyli na planecie Argus niezliczone millenia temu. Tam stworzyli cywilizację wspaniałych miast i pokojowej drogi życia. Jednak 25 000 lat temu spokój Argusa został na zawsze zniszczony.

Historia

Velen
Velen
MorpheiusDodany przez Morpheius

Wielki tytan Sargeras podczas pracy nad stworzeniem wielkiego Legionu, planował stworzyć demony jako oficerów. Wtedy to zainteresował się niezwykłą podatnością na magię eredarów i skontaktował się z nimi, obiecując trzem ich przywódcom, Archimonde'owi, Kil'jaedenowi i Velenowi nieśmiertelność i niewyczerpaną moc. Mimo sprzeciwu Velena, Archimonde i Kil'jaeden zgodzili się zaciągnąć do Płonącego Legionu. Eredarowie byli pierwszą rasą, która przysięgła bezgraniczną wierność Sargerasowi. Widząc, że większość pobratymców poszła za dwoma przywódcami, eredarowie zaproponowali swój język, ereduński na główny dialekt Legionu.

Widząc zepsucie demonicznymi mocami rozprzestrzeniające się wśród eredarów, Velen wyprowadził niewielką grupę z Argusa dzięki pomocy naaru, nazywając ich draenei, bądź, w języku ereduńskim, Wygnanymi. Podlegli Kil'jaedenowi eredarowie byli wściekli i odczytali krok Velena jako zdradę i rzucili się w pogoń za draenei, z którymi toczyli bitwy na kilku światach. Rasy tych światów pod wpływem czarnoksięskiej magii eredarów również przekształciły się wdemony.

Oba szczepy eredarów w dalszym ciągu używał języka ereduńskiego, lecz w ciągu lat wykształciły się specyficzne dialekty.

Draenei podróżowali przez kosmos, dopóki nie odkryli świata, na której zdecydowali się osiąść. Nazwali ten świat Draenorem, bądź Przystanią Wygnanych. Początkowo zapanował pokój między nimi a autochtonicznymi orkami żyjącymi tam i szybko rozkwitł handel i dyplomacja między tą szamanistyczną rasą. Jednak wkrótce obecność draenei sprowadziła do Draenoru również ich okrutnych kuzynów. Eredarowie rozpoczęli plugawienie orków, przekształcając ich w miłujący wojnę naród i oferując im dostęp do magii czarnoksięskiej. Orkowie rozpoczęli polowania na draenei, niemal wycinając w pień całą rasę.

Nie jest jasne, co właściwie się stało z ojczyzną eredarów, Argusem. Niektórzy uważają, że demony zniszczyły ich własny świat poprzez radykalne przemiany czarnoksięskie, jednak draenei rozprzestrzeniają pogląd, że to Sargeras jest odpowiedzialny za zniszczenie planety. Jest również możliwe, że kompletnie wyzuta z życia planeta służy obecnie jako główna forteca Legionu.

Eredarowie niszczyli wszelkie życie, jakie ich otaczało i wciąż poszukiwali nowych miejsc, gdzie znajdowała się mistyczna energia. Eredarscy czarnoksiężnicy są obecnie uważani za jednych z najpotężniejszych magików we wszechświecie, a strach przed Archimondem i Kil'jaedenem dorównuje niemal grozie imienia Sargerasa.

Jest prawdopodobne, że eredarowie byli pierwszą rasę, która opanowała arkana magii, zaraz po Tytanach. Są oni określani jako "jedna z najstarszych znanych ras we wszechświecie", więc ta spekulacja może być bliska prawdy.

Frakcje

Draenei tree
Uproszczone drzewo genealogiczne eredarów
MorpheiusDodany przez Morpheius

Płonący Legion:

Niesplugawieni eredarowie:

Podgrupy draenei (wyewoluowali z draenei):

  • Złamani draenei - znaczne mutacje, jednak wciąż wykazują podobieństwo do pierwotnych draenei, większość należy do plemienia Akamy, "Złamanych", jednak nieliczni należą do niesplugawionej frakcji Velena.
  • Zagubieni draenei - znaczne mutacje, prawie niepodobni do oryginalnych draenei, jednak wyglądają podobnie do Złamanych; Plemię znane jako "Zagubieni" zamieszkuje Martwe Sanktuarium na Bagnach Smutku
  • Różne plemiona: Kurenai, Daggerfen, Murkblood.

Spekulacje na temat drzewa genealogicznego eredarów

Socrethar
Socrethar, jeden ze splugawionych eredarów
MorpheiusDodany przez Morpheius

Dokładna historia rasy eredarów nie jest znana. Niektórzy uważają, że Zagubieni i Złamani oderwali się bezpośrednio od draenei na skutek pewnych zawirowań historycznych.

Niektórzy uważają, że plemię Akamy przeszło od stylu Zagubionych (prezentowanego w Warcraft III: The Frozen Throne) do stylu Złamanych (podczas World of Warcraft: The Burning Crusade) i dalej postępowało w zepsuciu pod Illidanem, jednak nie jest to droga pewna.

Demoniczni eredarowie z Płonącego Legionu wykształcili co najmniej dwie odrębne formy - man'ari eredarów oraz eredarskich Przeklętych Strażników. Nie wiadomo, czy ered'ruinowie są również podgrupą eredarów.

Więcej od Wikii

Losowa wiki