Fandom

WoWWiki

Dynastia Sunstriderów

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ród Sunstriderów (znany również jako Dom Sunstriderów) był rodziną królewską w Quel'Thalas.

Historia

Założycielem dynastii był Dath'Remar Sunstrider, który poprowadził Wysoko Urodzonych przez morze na wygnanie do Quel'Thalas, gdzie stworzył Słoneczną Studnię. Sunstriderowie rządzili wysokimi elfami przez niemal 7,000 lat, wspierani przez Konwokację Silvermoon.

Dath'Remar Sunstrider, przywódca Wysoko Urodzonych podczas Wojny Starożytnych. Po wojnie, w konsekwencji odmowy zarzucenia praktyk z magią tajemną, Dath'Remar poprowadził swoich ludzi przez nowopowstałe Wielkie Morze do Lordaeron, gdzie założył nowe Królestwo Quel'Thalas, którego został pierwszym królem.

Anasterian Sunstrider, ostatni Król Quel'Thalas, rządzący przez niemal trzy millenia - epokę wyznaczoną przez Wojny Trolli oraz Drugą i Trzecią Wojnę. Anasterian był odpowiedzialny za wysłanie sił wysokich elfów na pomoc Sojuszowi Lordaeron podczas Drugiej Wojny i wycofanie się z Sojuszu pod koniec wojny. Zginął on podczas zniszczenia Quel'Thalas przez Plagę podczas Trzeciej Wojny. Jego czaszka spoczywa w rękach jego syna i jest jednym z artefaktów potrzebnych smokom do oczyszczenia Słonecznej Studni.

Kael'thas Sunstrider, Syn Anasteriana, książę Quel'Thalas i ostatni z linii Sunstriderów. Tytułuje się "Panem krwawych elfów", jednak nie ma informacji, czy został on koronowany na Króla Quel'Thalas i czy przyjął zwyczajowy przydomek Słonecznego Króla. Niegdyś żył w pałacach Sunstriderów w Silvermoon, jak również przez pewien czas rezydował w Dalaranie, gdzie wchodził w skład wysokiej rady Kirin Tor. Za późniejszą rezydencję obrał Burzową Fortecę pośród Sztormu Pustki w Outland. Po upadku Fortecy, przeniósł się na Wyspę Quel'Danas, gdzie związał się z Płonącym Legionem, nazywając plany swego poprzedniego pana, Illidana, "krótkowzrocznymi".

Znani członkowie

Więcej w Fandom

Losowa wiki