FANDOM

Ród Sunstriderów (znany również jako Dom Sunstriderów) był rodziną królewską w Quel'Thalas.

Historia

Założycielem dynastii był Dath'Remar Sunstrider, który poprowadził Wysoko Urodzonych przez morze na wygnanie do Quel'Thalas, gdzie stworzył Słoneczną Studnię. Sunstriderowie rządzili wysokimi elfami przez niemal 7,000 lat, wspierani przez Konwokację Silvermoon.

Dath'Remar Sunstrider, przywódca Wysoko Urodzonych podczas Wojny Starożytnych. Po wojnie, w konsekwencji odmowy zarzucenia praktyk z magią tajemną, Dath'Remar poprowadził swoich ludzi przez nowopowstałe Wielkie Morze do Lordaeron, gdzie założył nowe Królestwo Quel'Thalas, którego został pierwszym królem.

Lyandra Sunstrider jest siostrą Anasteriana i nie ma prawa do tronu Silvermoon. Poprowadziła poszukiwania zgubionego ostrza Felo'melorn, ale zgineła w Icecrown. Odrodzona jako sługa Króla Lisza, dopóki nowy lider Tirisgarde nie odzyska miecza i nie zabija ją.

Anasterian Sunstrider, ostatni Król Quel'Thalas, rządzący przez niemal trzy millenia - epokę wyznaczoną przez Wojny Trolli oraz Drugą i Trzecią Wojnę. Anasterian był odpowiedzialny za wysłanie sił wysokich elfów na pomoc Sojuszowi Lordaeron podczas Drugiej Wojny i wycofanie się z Sojuszu pod koniec wojny. Zginął on podczas zniszczenia Quel'Thalas przez Plagę podczas Trzeciej Wojny. Jego czaszka spoczywa w rękach jego syna i jest jednym z artefaktów potrzebnych smokom do oczyszczenia Słonecznej Studni.

Kael'thas Sunstrider, Syn Anasteriana, książę Quel'Thalas i ostatni z linii Sunstriderów. Tytułuje się "Panem krwawych elfów", jednak nie ma informacji, czy został on koronowany na Króla Quel'Thalas i czy przyjął zwyczajowy przydomek Słonecznego Króla. Niegdyś żył w pałacach Sunstriderów w Silvermoon, jak również przez pewien czas rezydował w Dalaranie, gdzie wchodził w skład wysokiej rady Kirin Tor. Za późniejszą rezydencję obrał Burzową Fortecę pośród Sztormu Pustki w Outland. Po upadku Fortecy, przeniósł się na Wyspę Quel'Danas, gdzie związał się z Płonącym Legionem, nazywając plany swego poprzedniego pana, Illidana, "krótkowzrocznymi".

Informacje o postaciach

Imię Małżonka\ek Opis Status
IconSmall Dath'Remar Król Dath'Remar Nieznana Przywódca Wysoko Urodzonych podczas Wojny Starożytnych. Zmarły
IconSmall High Elf Male Król Anasterian Nieznana Ostatni wysoki król Quel'Thalas, panujący od prawie tysiącleci. Zmarły
IconSmall BloodElfDeathKnight Female Lyandra N/A Poszukiwaczka zgubionego ostrza Felo'melorn. Odrodzona jako sługa Króla Lisza później zabita. Nieumarła
IconSmall Kael'thas Książę Kael'thas N/A Książę Quel'Thalas i ostatni z linii Sunstriderów, Lord Krwawych Elfów, oraz Słoneczny Król. Zmarły

Znani członkowie