Fandom

WoWWiki

Dun Algaz

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Dun Algaz - wetlands.jpg

Brama Dun Algaz od strony Mokradeł

Dun Algaz - loch modan.jpg

Brama Dun Algaz od strony Loch Modan

Dun Algaz jest siecią podziemnych tuneli łączących Loch Modan z Mokradłami.

W północno-zachodnim rogu Loch Modan znajduje się Brama Dun Algaz. Dun Algaz było potężną górską fortecą podczas Drugiej Wojny. Po porażce poniesionej w Dun Modr, orkowie zostali zmuszeni do cofnięcia się na południe, poprzez Dolinę Thandola do ich drugiego przyczółku w Dun Algaz. Lord Lothar rozkazał zniszczyć ich obozowisko w nadziei odparcia orków jeszcze dalej, do samego Khaz Modan. Ostatecznie im się to nie udało, a Dun Algaz jest ostatnim przyczółkiem Hordy w regionie.

Obecnie zrujnowana forteca służy jako droga łącząca krasnoludzkie ziemie w Loch Modan na północy i na Mokradłach na południu. Dla nielicznych wrogów gotowych do szturmu, Brama Algaz służy jako dobra zapora, więc region ten jest jednym z najspokojniejszych na kontynencie.

Dun Algaz składa się z dwóch przejść i niewielkiej doliny, które grają szczególną rolę w komunikacji między Loch Modan a Portem Menethil. W ostatnich latach orkom z klanu Smoczej Paszczy udało się zająć krasnoludzki przyczółek, zmuszając krasnoludów do wycofania się do wyższego tunelu. Obecnie droga przez Dun Algaz jest dużo bardziej niebezpieczna niż kiedyś, a chcący ją przebyć muszą być albo potężni albo szybcy.

Ciekawostki

KhazModanregion.jpg

Położenie Dun Algaz w Warcraft II

W Warcraft II Dun Algaz leży nie w tym miejscu, gdzie obecnie. Bitwa o Dun Algaz rozgrywała się po obu stronach Przęsła Thandola, a sama forteca leżała tam, gdzie obecnie znajduje się Dun Modr (które wtedy znajdowało się na skraju Wyżyn Arathiańskich.

Podstrefy Mokradeł
Angerfang Encampment · Baradin Bay · Black Channel Marsh · Bluegill Marsh · Direforge Hill · Dun Algaz · Dun Modr · The Great Sea · The Green Belt (Cataclysm Greenwarden's Grove) · Ironbeard's Tomb · The Lost Fleet · Menethil Bay · Menethil Harbor (Deepwater Tavern · Menethil Keep) · Mosshide Fen · Raptor Ridge · Saltspray Glen · CataclysmSlabchisel's Survey · Sundown Marsh (CataclysmSwiftgear Station) · Thandol Span · Thelgen Rock · Whelgar's Excavation Site · CataclysmWhelgar's Retreat
WorldMap-Wetlands.jpg

Więcej w Fandom

Losowa wiki