Wikia

WoWWiki

Demigod

Dyskusja0
2412stron na
tej wiki

Półbogowie (czasami wymieniani również jako pół-bogowie) to wieczne stworzenia lub istoty, które uzyskały status przypuszczalnej boskości dzięki swym wyznawcom. O ile niektórzy półbogowie byli lub są cielesnymi stworzeniami o niewiarygodnej mocy, tak jak Cenarius, inne wydają się być abstrakcyjnymi wizjami, które mogą nie mieć korzeni w żadnej prawdziwej osobie lub istocie, tak jak Matka Ziemia.

W grach

W Warcraft: Orcs & Humans Półbóg był rangą, którą może osiągnąć gracz.

W Warcraft III: Reign of Chaos Półbóg był klasą niektórych NPC.

Półbogowie

Starożytni

Bogini księżyca Elune była Starożytną. Stworzyła ona istoty podobne do bogów, by broniły i prowadziły istoty żywe na świecie. Ci półbogowie są również znani jako Starożytni. Wśród nich można wymienić:

Dawni śmiertelnicy

Było wielu półbogów, lecz jedynie trójka śmiertelników została Starożytnymi dzięki niewiarygodnej mocy, jaką władali:

  • Król Lisz - pierwotnie orczy szaman Ner'zhul, który został przemieniony przez Kil'jaedena w potężnego Króla Lisza, by później połączyć się z Arthasem Menethilem. Jest on wielbiony jako bóg przez Kult Przeklętych i Plagę. Jest on najwyższym władcą Plagi i niegdyś żelazną ręką władał lodowymi ziemiami Northrend, a jego legiony wędrowały po całym świecie. Gdy Arthas został zgładzony przez grupę bohaterów pod wodzą Tiriona Fordringa, okazało się, że zawsze musi istnieć Król Lisz, by kontrolował Plagę; wtedy Bolvar Fordragon założył przeklęty hełm i nazwał się więźniarzem przeklętych.
  • Królowa Azshara - niegdyś będąc królową nocnych elfów, Azshara jest protoplastką nag, nocnych elfów, które zostały przemienione w wężowe, wodne stworzenia w momencie, gdy zostały one wygnane na dno Wielkiego Morza po Rozbiciu. Azshara wciąż żyje jako Imperatorowa Nazjataru, stolicy nag ukrytej pod Okiem Malstromu.
  • Xavius - Lord Xavius był głównym doradcą Królowej Azshary, który przewodził próbie przyzwania Sargerasa do Azeroth. Po śmierci z ręki Malfuriona Stormrage'a Xavius został z powrotem wysłany do Azeroth przez mrocznego tytana jako pierwszy satyr. Malfurion zamknął ciało satyra w bloku z drzewa, który został wysłany na dno Wielkiego Morza po Rozbiciu. Mówi się, że Xavius przeżył i stworzył armię satyrów pod nosem Elune.

Tytani

Tytani to półbogowie, którzy wędrują przez wszechświat, przynosząc światom porządek, tak jak Azeroth. Są oni dowodzeni przez grupę zwaną Panteonem, w skład której wchodzą:

Gronnowie

Gronnowie to półbogowie ogrów rezydujący w Outland. Wśród nich można wymienić:

Władcy żywiołów

Aspekty

Smocze Aspekty są podobne do półbogów, a ich moc może rywalizować z mocą półboską.

  • Alexstrasza - mimo że wiele śmiertelnych stworzeń ją wielbi, nie jest ona boginią i nie pretenduje do takiej roli
  • Deathwing - mimo że nie jest bóstwem, często jest wyznawany przez złe stworzenia. Wywyższanie go do rangi "boga" jest jednak niebezpieczne
  • Malygos - włada mocami równymi półbogom, jednak nie aspiruje do bycia jednym z nich
  • Ysera - aspekt zielonego stada smoków

Inni

Więcej od Wikii

Losowa wiki