Wikia

WoWWiki

Dead Scar

Dyskusja0
2583strony na
tej wiki
Dead Scar

Martwa Blizna na Ziemiach Duchów

The Dead Scar

Martwa blizna w Lasach Nieustającej Pieśni

Deadscar-sunwellisle

Martwa blizna na Wyspie Quel'Danas

Martwa Blizna jest to ścieżka pomoru, przecinająca królestwo Quel'Thalas. Podczas Trzeciej Wojny armie Plagi Nieumarłych dowodzonej przez rycerza śmierci Arthasa Menethila, koronowanego księcia Lordaeronu, przemaszerowały tą ścieżką z Lordaeronu aż na Płaskowyż Słonecznej Studni niszcząc i zabijając wszystko, co napotkały na swej drodze. Martwa Blizna ciągnie się od Deatholme na południu Krainy Duchów, przedzielając praktycznie całe Quel'Thalas na pół, łącznie z Miastem Silvermoon, dzieląc je na zniszczone ruiny i tętniące życiem miasto.

Martwa Blizna wciąż istnieje w odbudowanym królestwie Quel'Thalas jako ponury monument dawnych czasów, przypominający, że przeznaczenie krwawych elfów leży za Mrocznym Portalem...

Historia

Quel'Thalas

Kompozycja trzech map regionów Quel'Thalas, pokazująca ścieżkę Martwej Blizny z Deatholme aż do Słonecznej Studni

Zaraz po wytropieniu źródła mocy plagi, Książę Arthas razem ze swym starym przyjacilem Muradinem Rudobrodym wyruszyli do Northrendu. Muradin opowiedział Arthasowi o potężnym mieczu runicznym nazwanym Ostrzem Mrozu, który daje swojemu posiadaczowi nieograniczoną siłę i zręczność. Pokonawszy hordy nieumarłych i zabiwszy strażnika ostrza, Arthasowi i Muradinowi udało się zlokalizować Ostrze Mrozu. Jednak Muradin zdawał sobie sprawę z tego, iż na mieczu ciąży klątwa. Próbując ocalić od niej Arthasa, Muradin został zabity przez niewyobrażalną siłę, uwolnioną przez wydobycie przez Arthasa ostrza z piedestału. Miecz dał księciu niesłychaną siłę, jednak miało to swoją cenę: Ostrze Mrozu skradło duszę Księcia i zaćmiło jego umysł. Został niewolnikiem Króla Lisza, pierwszym i najlepszym z jego wszystkich rycerzy śmierci — jednak był to dopiero początek okrucieństw wyrządzonych przez upadłego Księcia.

Zaraz po powrocie do Lordaeronu i zabiciu swego ojca, Króla Terenasa, Arthas dostał od Upiornego Władcy Tichondriusa rozkaz przyniesienia zwłok nekromanty Kel'Thuzada (którego Książę jeszcze nie tak dawno zabił) do Słonecznej Studni, źródła magii wysokich elfów. Zaraz po znalezieniu sposobu na transport zwłok Kel'Thuzada (mowa tu o urnie Króla Terenasa, strzeżonej przez Lorda Uthera oraz kilku innych paladynów), Arthas wraz z armiami plagi rozpoczęli swój marsz przez splugawiony Lordaeron aż do bram Quel'Thalas. W drodze do elfich bram broniących Silvermoon przed najeźdźcami, armie Arthasa zniszczyły wszystko na swojej drodze, zabijając każdego kogo napotkali, plugawiąc ziemię i po której oprzeszli. Droga, którą szli przez królestwo Quel'Thalas, została kompletnie zniszczona i wyjałowiona, od wejścia do Quel'Thalas (czyt. tego, co teraz znajduje się na północ od Wschodnich Ziem Plagi) przez wszystko co stało na drodze, łącznie z Silvermoon, dzieląc elfią stolicę na połowy, a kończąc zaraz przed progiem Słonecznej Studni. Jeżeli chodzi o zadanie Księcia Menethila, Kel'Thuzad został wskrzeszony, a Studnia Słońca splugawiona — w ten sposób odcięto elfy od ich źródła mocy.

Dzisiaj

Kiedy krwawe elfy rozpoczęły odbudowę swej stolicy, Martwa Blizna była pozostałościami po wyjałowieniu nietkniętych wcześniej terenów Quel'Thalas. Rozpoczyna się ona w Deatholme, gdzie niegdyś umiejscowiona była główna kwatera plagi, biegnie przez Ziemie Duchów, w poprzek Rzeki Elrendar, następnie ciągnie się przez Lasy Nieustającej Pieśni, następnie oddziela Ruiny Silvermoon od Miasta Silvermoon, po czym wreszcie wkracza do Morza Północnego. Ponownie pojawia się na wybrzeżach Wyspy Quel'Danas, miejsca, w którym znajduje się Studnia Słońca. Biegnie przez nią aż do Płaskowyżu Studni Słońca. Sam koniec drogi otoczony jest przez eredarskich czarnoksiężników, strażników gniewu oraz lordów podziemi służących Kil'jaedenowi, walczących z resztkami nieumarłych sił Arthasa. Na północy za wejściem znajduje się lord podziemi Brutallus, który dowodzi bitwą z armiami plagi, oraz niebieska smoczyca Madrigosa.

We Wschodnim Sanktuarium w Lasach Nieustającej Pieśni, mieszczącym się przy Martwej Bliźnie, Czeladniczka Mirveda prowadzi badania nad glebą z Blizny. Kończą się one werdyktem, iż gleba została nieodwracalnie skażona. Jest to kolejny powód do exodusu krwawych elfów i odnalezienia przez nie swego przeznaczenia w Outlandzie.

Ciągła obecność nieumarłych na Martwej Bliźnie, nawet blisko Silvermoon, jest wciąż dość poważnym problemem; chociaż są dość słabi, ich liczba wystarcza do zajęcia Silvermoońskiego Oddziału Strażniczego na pewien czas. Im niżej zejdziemy na południe Martwą Blizną, tym stworzenia będą silniejsze, szczególnie w Ziemiach Duchów. Jednak najpotężniejszy legion nieumarłych w Królestwie Quel'Thalas obozuje za murami Deatholme, na samym końcu południowej części Blizny — gdzie rezydują zdrajca Dar'Khan Drathir i jego podporucznicy.

Zadania

Ziemie Duchów

Lasy Nieustającej Pieśni

Wyspa Quel'Danas

Ciekawostki

  • Martwa blizna pojawiła się w intrze World of Warcraft: The Burning Crusade, gdzie odsyłała do Burning Crusade Od-Kuchni DVD jako "Raptor Shot."

Więcej od Wikii

Losowa wiki