Wikia

WoWWiki

Dalaran (miasto)

Dyskusja0
2634strony na
tej wiki
Neutral 32 Dalaran
Dalaran concept
TypMiasto
RasyIconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzie
IconSmall HighElf Male AltIconSmall HighElf Female Wysokie elfy
IconSmall Gnome MaleIconSmall Gnome Female Gnomy
IconSmall Dwarf MaleIconSmall Dwarf Female Krasnoludy
IconSmall Goblin MaleIconSmall Goblin Female Gobliny
IconSmall Blood Elf MaleIconSmall Blood Elf Female Krwawe elfy (formerly)
Ustrój politycznyMagokracja
WładcyThe Six
Jaina Proudmoore
Ansirem Runeweaver
Modera
Karlain
Khadgar
JęzykiCommon
Thalassian, Orcish (formerly)
WyznaniaHoly Light
PrzynależnośćKirin Tor, Silver Covenant, Alliance
LokacjaWrath-Logo-Small Crystalsong Forest
Mists-Logo-Small Mobile (lore)

DarnassusIronforgeStormwind
Bc icon Exodar
Mists-Logo-Small Shrine of Seven Stars
WoD-Logo-Small Karabor

Bc icon Shattrath City
Wrath-Logo-Small Dalaran

OrgrimmarThunder BluffUndercity
Bc icon Silvermoon City
Mists-Logo-Small Shrine of Two Moons
WoD-Logo-Small Bladespire Citadel

Dalaran jest magokratycznym miastem - państwem, niegdyś znajdującym się w Górach Alterac we Wschodnich Królestwach. Było to jedno z kilku królestw, które powstały po rozpadzie Imperium Arathoru (zobacz Siedem Królestw). Jego przywódcy rządzą jednym miastem. Ostatnimi czasy, całe miasto, w tym centralnie położona Fioletowa Cytadela zostały przeniesione do obecnego miejsca, gdzie Dalaran dryfuje nad Lasem Kryształowej Pieśni w Northrend, niedaleko granicy Korony Lodu. Od czasu swojego powstania do ataku Arthasa i następującego po tym zniszczenia, miasto, rozwijające się pod czujnym okiem Kirin Tor, służyło jako punkt zbornych wszelkich magów i najważniejszym punktem rozwoju nauki nad magią tajemną. Flaga królestwa ma kolor fioletowy, na którym widnieje żółte, możliwe że złote, oko na jasnofioletowym tle.

Wrath of the Lich KingWrath-Logo-Small

Dalaran from Dragonblight

Dalaran widziany ze Smoczego Cmentarzyska

Dalaran od czasu zniszczenia posiadał status miasta neutralnego. Anasirem Runeweaver był przywódcą podczas jego odbudowy, a miasto zostało wprowadzone jako neutralna stolica w dodatku Wrath of the Lich King, podobnie jak Shattrath zostało wprowadzone w dodatku The Burning Crusade.

Ciekawą rzeczą jest fakt, iż trzech najlepszych czarodziejów Dalaranu, Khadgar, Jaina i Rhonin mieli w przeszłości kontakty z Hordą, a poprzedni przywódca, Antonidas podczas studiowania tajemniczych przypadłości orków odkrył, że pozbawieni wpływu demonicznej rządzy krwi orkowie są zdolni do logicznego rozumowania. Stąd prawdopodobnie wzięły się kontakty Dalaranu z orkami, szczególnie gdy zarówno Horda, jak i Przymierze mają wspólnego wroga. Innym argumentem może być fakt, że wielu Opuszczonych i krwawych elfów było niegdyś obywatelami, a nawet władcami Dalaranu.

Miasto zostało podzielone na obszary przypisane do frakcji, podobnie jak Shattrath było podzielone między Aldorów i Scryersów. Pewne dzielnice miasta są dostępne tylko dla członków Przymierza (Srebrna Enklawa), podczas gdy inne są otwarte tylko dla Hordy (Sanktuarium Sunreavera). Większość miasta jednak pozostaje neutralna.

To jasne, że niebieskie stado smoków, rządzone przez Malygosa, zadeklarowało wojnę wszystkim śmiertelnym użytkownikom magii. W odpowiedzi na ten kryzys, miasto zostało przeniesione (najprowdopodobniej wykorzystując całą potęgę Kirin Tor i większość dostępnych surowców) i teraz lewituje w powietrzu nad Northrend. Dzisiejszy Dalaran majestatycznie dryfuje nad Lasem Kryształowej Pieśni jako wyzwanie zarówno przeciwko niebieskiemu stadu smoków, jak i siłom Króla Lisza na Koronie Lodu, która znajduje się na północ od miasta.

Do Dalaranu można dostać się dzięki kryształowi teleportacyjnemu znajdującemu się w Fioletowym Posterunku w Lesie Kryształowej Pieśni, na północ od Smoczego Cmentarzyska. Rada przywódców, w której zasiadają Arcymagini Modera, Vereesa Windrunner, Arcymag Aethas Sunreaver oraz Rhonin jako jej głowa, kieruje z nowego Dalaranu wysiłkami wojny w Northrend.

Miasto służy jako neutralne sanktuarium dla całego kontynentu, podobnie jak Shattrath dla Outland. Innym sposobem dostania się doń, poza kryształem teleportacyjnym, jest przylecenie na grzbiecie latającego wierzchowca. Podobnie jak Palisada w Stormwind i Otchłań Szalejącego Ognia w Orgrimmarze, Dalaran również posiada instancję w granicach miasta: Fioletową Ostoję. Starsi mistrzowie wszystkich profesji znajdują się w obrębie miasta. Portale do stolic znajdują się w częściach dostępnych dla Przymierza i Hordy, oferując szybki dostęp do stolic frakcyjnych. U Fioletowych Wrót przebywa nauczyciel portali, a w Podbrzuszu, systemie kanałów Dalaranu, przebywają mistrzowie bitweni i mistrz areny.

Portale do Azeroth

W Dalaranie znajdują się portale do Orgrimmaru i Stormwind. Znajdują się one w obszarach danej frakcji.

Obszary

Dalaran został podzielony na kilka międzyfrakcyjnych dzielnic oraz dwie dzielnice frakcyjne. Są to:

WorldMap-Dalaran2
WorldMap-Dalaran1

Frakcje

W mieście rezydują 3 główne frakcje:

Ważne postacie

Wysoka Rada

Inni ważni mieszkańcy

Podróże

Trasy Lotów

Teleporty

Galeria

Dawna lokacja

Wielki krater zastąpił dawną lokalizację Dalaranu, pozostały tam resztki osłabionej kopuły i rozchodzący się wszędzie purpurowy dym, prawdopodobnie pozostałości kopuły i wstrząsającego ziemię (dosłownie) zniknięcia miasta.

Punkty zainteresowań

Linki zewnętrzne

While in Northrend During the Purge

Więcej od Wikii

Losowa wiki