Fandom

WoWWiki

Daelin Proudmoore

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Alliance
Daelin Proudmoore
Image of Daelin Proudmoore
Tytuł Lord Admirał Kul Tiras, Wielki Admirał Sojuszu
Płeć Mężczyzna
Rasa Człowiek
Klasa
  • Hydromanta WC3RoC logo 16x32.png
  • Wojownik TCGlore.jpg
  • Przynależność
    Stanowisko Król Kul Tiras, Wielki Admirał Floty Lordaeron
    Lokacja
    Nieznana
    Status Zmarły
    Krewni
  • Jaina (córka)
  • Derek (syn)
  • Tandred (syn)
  • Kilnar (kochanka)
  • Finnall (córka)
  • Kompani
  • Anduin Lothar
  • Daelin Proudmoore był królem Kul Tiras. Jako "Starszy Admirał" był najwyższym dowódcą floty Sojuszu podczas Drugiej Wojny. Był on zatwardziałym wrogiem Hordy, nie wierzącym w jakąkolwiek możliwość przemiany - darzył orków szczerą nienawiścią i z radością ujrzałby ich wszystkich martwych. Koniec końców padł on ofiarą własnej nienawiści, zabity przez oddział Hordy prowadzony przez Rexxara.

    Daelin jest dubbingowany przez Mirosława Zbrojewicza w Warcraft III: The Frozen Throne.

    Biografia

    Proudmoore2.jpg

    Admirał Proudmoore w Warcraft III

    Druga Wojna

    Proudmoore prowadził wyspiarski naród z Kul Tiras podczas Drugiej Wojny, wystawiając większość floty morskiej Sojuszu Lordaeron. Po zakończeniu Pierwszej Wojny orkowie rozpoczęli ataki na nadmorskie osady w Kul Tiras oraz na wybrzeżach Lordaeron i Khaz Modan. Dzięki wsparciu swego przyjaciela Anduina Lothara Proudmoore był w stanie odpierać ataki.

    Okrzyknięty panem wszystkich potężnych flot Przymierza, Proudmoore kierował morską ofensywą skierowaną przeciwko orkom, niszcząc ich siły na lądzie, wodzie i w powietrzu, jak również zarządzał rafineriami ropy w Stratholme, które dostarczały większość paliwa dla marynarki.

    Daelin wspierał króla Terenasa, nawet, gdy ten optował za utworzeniem dla orków obozów internowania. Jego córka, Jaina, zakochała się w synu Terenasa, Arthasie, jednakże ich związek został zakończony, gdy dziewczyna zdecdydowała się skupić swoje studia na magii. Miał on również drugą córkę z nieprawego łoża, efekt romansu z elficką czarodziejką Kilnar Goldensword. Ich córka, Finnall nie jest oficjalnie uznana. Stracił on najstarszego syna, Dereka, jak również wszystkich marynarzy z sześciu okrętów wchodzących w skład Trzeciej Floty, zniszczonej podczas ataku smoków.

    Po Trzeciej Wojnie

    Proudmoore był bliskim sprzymierzeńcem Lordaeron przez wiele lat, a dzięki jego wpływom Jaina podczas studiów w Dalaranie stała się uczennicą samego Antonidasa. Był zdruzgotany wieściami, że Lordaeron zostało zniszczone przez inwazję demonów. Gdy przeszukiwał kraj w poszukiwaniu ocalałych, poza nielicznymi, którzy przeżyli, napotkał tylko hordy nieumarłych i demonów.

    Starszy Admirał Proudmoore był jedną z osób odpowiedzialnych za zerwanie współpracy pomiędzy Przymierzem, a Hordą po upadku Płonącego Legionu. Po wydarzeniach z początków Trzeciej Wojny, Daelin wraz z flotą pożeglowali do Kalimdoru, by szukać tam uciekinierów z Lordaeron, którzy uciekli przed Plagą. Mimo że jego córka, Jaina Proudmoore, pozyskała zaufanie Wodza Thralla, Daelin czuł, że musi zmiażdżyć Hordę, zanim ich przyczółek na "nowej ziemi" stanie się zbyt silny, by go zniszczyć.

    Rozpoczął on rajdy na wybrzeża i najazdy na orcze osady, jednak gdy orkowie zaczynali stawiać opór, szybko się wycofywał do swojej cytadeli na wyspie Theramore, którą założył i zostawił tam Jainę. Gdy przybył, ucieszył się widząc ją żywą, jednak zobaczył ją w dziwnym towarzystwie: Rexxar z klanu Mok'Nathal, Rokhan z trolli Mrocznej Włóczni oraz Chen Stormsnout, sojusznicy Hordy byli z nią. Proudmoore natychmiast zarządził ich aresztowanie, jednakże Jaina pomogła Rexxarowi i jego przyjaciołom uciec.

    Nie pozwalając Jainie na żadne wyjaśnienia, Proudmoore przejął władzę nad wyspą i uczynił ją kwaterą główną podczas kampanii wymierzonej przeciwko orkom, jednak został odparty przez przeważające siły wroga i zmuszony do odwrotu na Theramore. Jednak Thrall i Rexxar wiedzieli, że Proudmoore do konca swych dni będzie najeżdżał ich lud. Admirał nakazał sformowanie morskiej blokady wyspy, by uniemożliwić orkom kontratak. Proudmoore jednakże nie przewidział, że rodzona córka będzie przeciwko niemu. Jaina odkryła, że jej ojciec jest trawiony przez demony przeszłości, a jego niekończąca się vendetta przeciwko orkom przyniesie tylko więcej niepotrzebnej śmierci i zniszczenia po obu stronach. Przybyła ona do Thralla i zdradziła mu położenie goblińskiej stoczni, w której czekaly wybudowane Kolosy gotowe do przełamania blokady. Rexxar opanował stocznię i użył pancerników do zatopienia sześciu potężnych okrętów wojennych chroniących Theramore.

    Zastąpienie i Śmierć

    Następnie Horda rozpoczęła oblężenie Theramore i wywalczyła sobie drogę do fortu, gdzie Rexxar starł się z samym Admirałem. Thrall próbował przemówić do rozumu Daelina Proudmoore, mówiąc, że Horda nie jest już tym samym wrogiem, z którym walczył wiele lat temu. Proudmoore jednakże nie chciał uwierzyć, że orkowie mogą się kiedykolwiek zmienić i rzucił się do walki. Po gwałtownej potyczce Daelin Proudmoore, ofiara własnej nienawiści, został zabity przez Rexxara. Wraz z jego śmiercią bitwa została przerwana. Po śmierci, Jaina uklękła przy zwłokach swego dumnego ojca z żalem pytając, czemu nie słuchał. Rexxar powiedział, by Jaina zapamiętała ojca jako wielkiego wojownika, jakim był.

    Admirał Proudmoore został zastąpiony jako głowa rodziny Proudmoore przez swoje dzieci, Jainę i Tandreda. Jego adiutand, pułkownik Benedict przejął kontrolę nad Fortem Tiragarde w Durotarze, by strzec obecności ludzi na orczych ziemiach, a pułkownik Alverold kontynuje jego dzieło odkrywcze.

    Pomnik w Stormwind

    • Dowódca Flot Sojuszu
    • Przyjaciel Stormwind
      Daelin.jpg

      Posąg Admirała Proudmoore w Stormwind

    Cytaty

    Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
    Alliance 15.png Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Miedziobrody · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen · Anduin Wrynn
    Horde 15.png Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grommash Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
    Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Król Lisz

    Więcej w Fandom

    Losowa wiki