Wikia

WoWWiki

Cho'gall

Dyskusja0
2404strony na
tej wiki
Horde 32
Cho'gall
Cho'gallComic
Tytuł Pierwszy z ogrów magów
Płeć Mężczyzna
Klasa Mag,Quartz Czarnoksiężnik
Przynależność
Stanowisko Wódz klanu Młota Półmroku, adept Piątego Kręgu Rady Cienia
Lokacja
Status Żyje
Mentor(zy) Gul'dan

Cho'gall, nowicjusz w Piątym Kręgu Rady Cienia i przywódca klanu Młota Półmroku jest dwugłowym ogrem i pierwszym z ogrzych magów. Był on uczniem Gul'dana. Cho'gall, tak jak większość ogrów jego typu, ma właściwie dwa imiona, po jednym dla każdej głowy - Cho i Gall.

Biografia

Cho'gall
MorpheiusDodany przez Morpheius

Cho'gall jest dwugłowym ogrem, - wraz z Blackheartem jednym z pierwszych narodzonych od wielu pokoleń - który został wyszkolony w sztuce magii tajemnej przez czarnoksiężnika Gul'dana, który pomógł przerażającemu ogrowi opanować moce Wirującej Pustki. Z czasem Cho'gall stał się jednym z najstraszniejszych i najgroźniejszych członków Starej Hordy podczas Pierwszej i Drugiej Wojny toczonej przeciwko ludziom.

Cho'gall został głową ogrzego klanu po tym, jak poprzedni wódz został stracony za sprzeciwienie się Radzie Cienia. Cho'gall zmienił nazwę klanu na Młot Półmroku, a wszelkie zapiski o poprzednim wodzu i starej nazwie zostały zniszczone.

Mimo że Cho'gall był szalenie potężny, to był również niebezpiecznie szalony. Klan, bardziej kult religijny niż plemię, poświęcił się sprowadzeniu apokalipsy. Dzięki swoim wpływom jako wódz i prawa ręka Gul'dana, Cho'gall wspierał swego mistrza w tworzeniu rycerzy śmierci i Ołtarzy Burz, jak również przemieniał normalne ogry w ogrzych magów.

Cho'gall i jego klan podążyli za Gul'danem i Rozdzieraczami Burzy, gdy czarnoksiężnik udał się na poszukiwanie Grobowca Sargerasa. Mimo że nie udało mu się wejść do grobowca, Cho'gall został napadnięty podczas chronienia tyłów swego mistrza przez klan Czarnozębego Uśmiechu prowadzony przez Renda i Maima, synów Blackhanda. Zostali oni wysłani przez Ogrima Doomhammera, by zniszczyć zdradziecke klany, które odstąpiły od wojny z Sojuszem przed ostatecznym atakiem na stolicę Lordaeron. Podczas gdy wielu członków klanów zginęło na Złamanych Wyspach, nieliczni członkowie Młota Półmroku, w tym Cho'gall, uciekli z zagłady i przez długie lata byli uważani za zabitych z ręki synów Blackhanda i ich klanu. Po bitwie na Złamanych Wyspach, Cho'gall uciekł do południowego Kalimdoru, gdzie znalazł schronienie w komnacie C'Thuna, głęboko wewnątrz Świątyni Ahn'Qiraj.

World of Warcraft

Chol'gallW2
Cho'gall w Warcraft II

Cho'gall pojawia się w World of Warcraft Cataclysm, jego imieniem nazwany został jeden z serwerów.

Zobacz: Nazwy serwerów i ich odniesienie do Wiedzy o Warcraft.

Jeden z przedmiotów wypadających z Grulla Zabójcy Smoków w Leżu Gruula to [Collar of Cho'gall].

Przemiana

Gdy Król Lisz zaatakował Stormwind i Orgrimmar, a król Varian Wrynn i Wódz Wojenny Thrall byli zajęci bronieniem swoich domen, Cho'gall rozpoczął proces wskrzeszania swego nowego pana - Starego Boga C'Thuna. Akt ten zdeformował ciało ogra, który stał się potworem o atrybutach podobnych do swego pana.

Cytaty

  • "Gdy dziecko trzech królestw przyjdzie na świat, obudzi się starożytna moc. Ziemia zadrży. Morza podniosą się w odpowiedzi i zapanuje szaleństwo. Zaświta nowy dzień, niosąc ze sobą chaos lub pokój. Nasz pan jest bogiem chaosu! Pandemonium wspomoże wyzwolenie pradawnego! Na koniec osłabimy barierę między Azeroth a Planem Żywiołów. To pozwoli naszemu wielkiemu panu odzyskać dawne sługi żywiołów i wysłać ich, by siały zniszczenie na świecie."
Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
Alliance 15 Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Bronzebeard · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen
Horde 15 Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grom Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Lich King
Starożyni i Eternale Cenarius · Elune · Malorne · Ursol and Ursoc · Aviana · Agamaggan · Azshara

Więcej od Wikii

Losowa wiki