FANDOM

Księżniczka Calia Menethil urodziła się w 6 roku drugiej ery jest córką Króla Terenasa II i Lianne Menethil, jej bratem jest Arthas. Ma blond włosy i niebieskie oczy.[1]

Biografia Edytuj

Calia jest dwa lata starsza od swego brata i jest przyjaciółką Jainy Proudmoore. Była bardzo zasmucona faktem, że ojciec ją przymusza w zaaranżowane małżeństwo z Davalem Prestor i pragnął iż Arthas wybrałaby swoją żonę i księżniczkę na pamięć. Tajemniczy szlachcic, który miał zastąpić zdradzieckiego lorda Aidena Perenolde'a władcę Alterac. Jednak Prestor zniknął przed podjęciem ustaleń ślubu. Następnie uczestniczyła w ceremonii Arthasa w zostaniu członkiem Rycerzy Srebrnej Dłoni w Stormwind.

LegionEdytuj

Legion-Logo-Small Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Legion.
Calia pojawia się jako towarzysz z teraz nieumarłym Alonsus Faol i początkowo spotyka się ją w Faol's Rest, mając najwidoczniej w pewnym momencie stać się kapłanem. Jest częścią zadania pierwszej i dalszej części poszukiwań artefaktu Kapłana. Calia prosi, aby po prostu nazywać ją Calia, a już nie ma Lordaeronu.

Zadania Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Będąc 2 lata starsza od Arthasa[2] (urodzony w roku -4),[3] Calia urodziła się w roku -6.

Spekulacje Edytuj

Questionmark-medium
Artykuł, lub jego sekcja, zawiera tylko domysły, obserwacje lub opinie, prawdopodobnie związane z fabułą Warcrafta, lub oficjalnych doniesień Blizzarda. Poniższy tekst nie powinien być brany za właściwą fabułę gry!

Opuszczeni w niewoli Edytuj

Potencjalną kandydatką na Calię, jeśli ona wciąż żyje, jest Calia Hastings z Dustwallow Marsh. Przewodnik Gracza RPG Horde może rzucić nowe światło na tę historię. W jednej z licznych opowiadań, paladyn o imieniu Andarin próbuje przedostać się do Podziemnego Miasta. Zaraz po tym gdy udaje mu się tego dokonać spotyka kapłana o imieniu Trevor. Kapłan z niewiadomych przyczyn daje Andarinowi propozycje nie do odrzucenia, musi mu pomóc w uwolnieniu części więźniów z lochu. Oboje schodzą na najniższy poziom miasta do lochów. Nie udaje im się pokonać straży więziennej dlatego wpadli na pomysł aby Andarin odciągał uwagę strażników, a Trevor zajął się otwieraniem klatek. Z jednej z nich wychodzi dziewczyna. Trevor patrząc na nią spokojnym głosem powiedział "Dobry wieczór, Księżniczko".

Możliwe jest że Calii nie udało się przeżyć. W Arthas: Rise of the Lich King jest napisane że w momencie śmierci Terenasa z ręki Arthasa, Calia znajduje się w swoich komnatach. Kiedy dowiaduje się o przybyciu nieumarłych do miasta, ucieka przez ukryte przejście wraz ze swoją służącą. Nie ma jednak wzmianki o tym czy udało jej się uciec.

Linki zewnętrzne Edytuj

Referencje Edytuj