Fandom

WoWWiki

Bolvar Fordragon

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Neutral
Bolvar Fordragon
Image of Bolvar Fordragon
Tytuł Król Lisz,
Nadzorca Przeklętych,
Lord Icecrown
Płeć Mężczyzna
Rasa Człowiek (Nieumarły)
Poziom  ?? Boss
Klasa
  • Paladyn (dawniej)
  • Życie
    1,055,700
    Przynależność
    Stanowisko Pan Domu Fordragona, Wysoki Dowódca Przymierza
    Regent Stormwind (dawniej)
    Lokacja
    Status Aktywny
    Kompani
  • Ner'zhul (połączenie dusz jako Król Lisz)
  • Wysoki Dowódca Bolvar Fordragon to sławny wojownik Przymierza, który służył jako Regent Stormwind podczas nieobecności króla Variana Wrynna. W chwalebnym akcie poświęcenia przyjął na siebie ciężar bycia Królem Liszem, by kontrolować Plagę nieumarłych.

    Biografia

    Regent Stormwind

    WoW icon.gif Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze World of Warcraft.

    Lord Bolvar był nieustraszonym i lojalnym żołnierzem, co okazało się mieć marne skutki. Wydaje się, że podczas próby służenia Stormwind najlepiej, jak potrafił, padł ofiarą uroku rzuconego nań przez lady Katranę Prestor. Przez stosowanie jej rad, pozwolił na utworzenie kilku ważnych luk w obronie kontrolowanego przez ludzi terytorium. Był on jednym z nielicznych, którzy byli świadomi, że prawdziwy król Stormwind, Varian Wrynn, zaginął (i prawdopodobnie żył). To powodowało, że starał się utrzymać armię Stormwind scentralizowaną; Katrana przekonała Bolvara, że młody król, Anduin, może być następnym celem tego, kto schwytał lub zabił prawdziwego króla podczas jego misji dyplomatycznej. Podejrzewa się, że Varian został uwięziony, gdyż jego podróż do Theramore miała przedłużyć pokój z Hordą, a niektórzy chcieli, by wojna między Przymierzem a Hordą dalej trwała.

    Wrath of the Lich King

    Highlord Bolvar Fordragon (Fordragon Hold).jpg

    Bolvar Fordragon w Northrend

    Wotlk Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Wrath of the Lich King.

    Po powrocie Variana, Fordragon dowodził obroną Stormwind przeciwko niespodziewanemu atakowi Plagi, a po nim poprowadził Przymierze do Northrend. Zuchwałym manewrem jego oddziały obległy Angrathar Bramę Przekleństwa, tylne wejście do upiornej Cytadeli Lodowej Korony. Bolvar i Dranosh Saurfang, przywódca Awangardy Kor'kron Hordy, starli się z samym Królem Liszem, a armie Przymierza i Hordy stanęły do walki ramię w ramię. Podczas bitwy, w której Saurfang został zabity Ostrzem Mrozu, za plecami Króla Lisza rozległa się eksplozja i w tym momencie pojawił się Starszy Aptekarz Putress. Obwieszczając przywódcy Plagi, że Opuszczeni nie zapomnieli, ani mu nie wybaczyli, nadjechały katapulty, oddając niesprowokowaną salwę w stronę oddziałów zarówno Przymierza, jak i Hordy. Bolvar nakazał natychmiastowy odwrót, jednak sam padł w oparach gazu, a jego ciało zaczęło gnić, zanim uszło z niego życie. Atak Opuszczonych został oceniony przez Przymierze jako zdradę ze strony Hordy, co dało Varianowi - który uważał Bolvara za brata - powód do wygnania Hordy z Lordaeron. Wściekły Varian poprowadził Przymierze podczas bitwy o Undercity, by doprowadzić Putressa przed oblicze sprawiedliwości.

    Pomiędzy Korialstraszem, a Alexstraszą wywiązał się dialog po wydarzeniach pod Bramą Przekleństwa. Z powodu błędu, który pozwalał niektórym graczom mówić smoczym językiem, niektórzy gracze mogli przeczytać i przetłumaczyć słowa Alexstraszy:
    Alexstrasza: [Draconic] Nie mogą odkryć losu młodego paladyna. Jeszcze nie.

    Tarcza Bolvara została odzyskana przez wojowników Przymierza z polecenia Alexstraszy i dostarczona do Króla Variana.

    Upadek Króla Lisza

    Bolvar Fordragon the new king.jpg

    Bolvar Fordragon w finale Wrath of the Lich King

    Później się okazało, że ciało Bolvara zostało zabrane przez Plagę wraz z ciałem Dranosha Saurfanga. Fordragon był bezlitośnie torturowany przez Króla Lisza. Mimo usilnych starań Króla Lisza, by złamać go, Bolvar wytrwał. Po zgładzeniu Króla Lisza w rajdzie Lodowa Korona, wyświetlona zostaje animacja, w której po raz ostatni pojawia się Bolvar Fordragon.

    Dozorca Przeklętych

    The New Lich King.jpg

    Nowy Król Lisz

    Po klęsce Króla Lisza, Bolvar powstrzymał Tiriona Fordringa przed przyjęciem na siebie brzemienia przywódcy Plagi. Jako ostatni akt służby wobec Azeroth, Bolvar poprosił, by Tirion nałożył mu na głowę Hełm Dominacji, by on, jako Król Lisz, mógł mieć nieumarłych pod kontrolą. Bolvar powiedział, że nikt nie może dowiedzieć się, co się stało, a Tirion ma powiedzieć, że Król Lisz jest martwy, zaś Bolvar Fordragon zginął wraz z nim.

    Zadania

    Cytaty

    W Trading Card Game

    • "Dziś świętujemy wielkie zwycięstwo!"

    Fort Stormwind

    • "To tragedia. Sądzę... Wierzę, że nasz rodzaj jest przeklęty. Jesteśmy przeklęci z powodu straty naszych największych wojowników; naszych najszlachetniejszych bohaterów; naszych najbardziej utalentowanych mędrców."

    Port Stormwind

    • "Nasze wysiłki w Lordaeron poszły na marne. Mimo licznych akcji, Plaga pozostaje nietknięta. Musimy odciąć ją od jej źródła."
    • "Zbliża się czas, by popłynąć do Northrend. Nie wiem, co nas tam czeka; wiem jedynie, że nasi wrogowie są liczni i że pałają żądzą rzezi."
    • "Lecze nie możemy obrać żadnej innej drogi. Azeroth wymaga naszego poświęcenia."

    Bitwa o Angrathar

    • "Arthasie! Krew twojego ojca, twojego ludu, żąda sprawiedliwości! Wystąp, tchórzu i odpowiedz, za swe przewinienia!"
    • "Zapłacisz za wszystkie życia, jakie skradłeś, zdrajco!"

    Cytadela Lodowej Korony

    • "NIGDY! Nigdy... nie będę... ci służył..."

    Cytadela Lodowej Korony - Zamarznięty Tron

    Arthas pada pokonany, szczątki Ostrza Mrozu leżą za nim. Zaczyna umierać, gdy duch Terenasa Menethila pojawia się obok niego, a charakterystyczny niebieski blask niknie z jego oczu.
    Arthas Menethil: Ojcze! Czy to...koniec?
    Terenas Menethil II: Nareszcie. Żaden król nie panuje wiecznie, mój synu.
    Arthas Menethil: Widzę... tylko ciemność... przede mną.
    Arthas wywraca oczami i umiera. Terenas zamyka oczy swego syna, gdy wchodzi Tirion.
    Terenas Menethil II: Bez władzy swego pana, niezmordowana Plaga będzie jeszcze większym zagrożeniem dla tego świata.
    Terenas Menethil II: Kontrola musi zostać utrzymana. Zawsze musi być Król Lisz.
    Duch Terenasa znika, a Tirion podnosi Hełm Dominacji i go ogląda.
    Tirion Fordring: Ciężar takiego brzemienia... musi być mój. Gdyż nie ma nikogo innego...
    Bolvar Fordragon: Tiron! Trzymasz w rękach ponure przeznaczenie, bracie - lecz nie jest ono twoje.
    Pojawia się spalona karykatura Bolvara, siedząca na szczycie Zamarzniętego Tronu.
    Tirion Fordring: Bolvar! Na wszystko, co święte...
    Bolvar Fordragon: Smoczy ogień przypieczętował mój los. Świat żywych już mnie nie uraduje. Umieść koronę na mojej głowie, Tirionie. Na zawsze stanę się dozorcą przeklętych.
    Tirion Fordring: Nie, stary przyjacielu. Nie mogę.
    Bolvar Fordragon: Zrób to, Tirionie! Ty i ci dzielni bohaterowie macie własne przeznaczenie do wypełnienia. Ten ostatni akt służby... jest mój.
    Tirion Fordring: Nie zostaniesz zapomniany, bracie.
    Bolvar Fordragon: Muszę być zapomniany, Tirionie! Jeśli świat ma żyć wolny od tyranii strachu, nikt nie może się dowiedzieć, co się tu dziś stało.
    Tirion wzdycha i spełnia prośbę Bolvara.
    Bolvar Fordragon: Powiedz im tylko, że Król Lisz nie żyje. I że Bolvar Fordragon zginął wraz z nim.
    Tron zamarza
    Bolvar Fordragon: Teraz idź. Opuść to miejsce i nigdy nie wracaj.

    Galeria

    Video

    Linki zewnętrzne

    Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
    Alliance 15.png Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Miedziobrody · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen · Anduin Wrynn
    Horde 15.png Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grommash Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
    Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Król Lisz

    Więcej w Fandom

    Losowa wiki