Wikia

WoWWiki

Blackhand

2832strony na
tej wiki
Dyskusja0
Horde
Blackhand
Image of Blackhand
Tytuł Niszczyciel, Nieustraszony Przywódca Orków, Wódz Wojenny Hordy
Płeć Mężczyzna
Rasa Ork (Humanoid)
Klasa
  • Wojownik
  • Najeźdźca
  • Przynależność
    Stanowisko Wódz Wojenny Hordy, Wódz klanu Czarnej Skały
    Lokacja
    Nieznana
    Status Martwy
    Krewni
  • Rend Blackhand (syn)
  • Maim Blackhand (syn)
  • Griselda (córka)
  • Kompani
  • Urukal (towarzysz broni)
  • Blackhand był Wodzem Wojennym Hordy podczas Pierwszej Wojny toczonej między Azeroth a orkami.

    Biografia

    Był on jeźdźcem z elitarnej formacji Ramię Sythegore'a i jednym z najszacowniejszych wojowników Hordy, który stał się szeroko znanym wodzem klanu Czarnej Skały w Draenorze. Znany był jako geniusz taktyczny i bezwzględny dyktator wymagający pełnego posłuszeństwa od swoich poddanych, a jego ego i rządza władzy czyniły go łatwym do kontrolowania - co szybko odkrył Gul'dan. Dzięki politycznej manipulacji, działającej na ego Blackhanda, Gul'danowi udało się przekonać wodza Czarnej Skały, że jest on ważnym elementem w planie czarnoksiężników, zarówno jako publiczny przywódca Hordy, jak i członek tajemnej Rady Cienia; w rzeczywistości stał się on jedną z przyczyn upadku złego czarnoksiężnika.

    Blackhand szybko zaoferował swoich szamanów, którzy, przekonani przez podszepty demonów do wojny z draenei, stali się pierwszymi czarnoksiężnikami Hordy. By zwiększyć liczbę wojowników, która mogła stanąć w polu przeciwko draenei, Blackhand nawet przyspieszył szkolenie własnych dzieci, by byli gotowi do boju. Dzięki społecznemu poparciu - niewątpliwie zainicjowanym przez Gul'dana - Blackhand został wybrany Wodzem Wojennym nowopowstałej Hordy, lecz wciąż był na pasku czarnoksiężnika dzięki przekupstwu i szantażom. Dowodząc z Cytadeli Piekielnego Ognia, Blackhand kierował późniejszymi kampaniami przeciwko draenei, w tym atakowi na Shattrath.

    Prowadząc Hordę przez Mroczny Portal po pokonaniu draenei, Blackhand przewodził całej Hordzie podczas wojny z Królestwem Stormwind, która przeszła do historii jako Pierwsza Wojna. Mimo że Stormwind ostatecznie upadlo, Blackhand stał się słaby, gdy Gul'dan popadł w śpiączkę po próbie wykradzenia informacji dotyczących Grobowca Sargerasa z umysłu Medivha. Widząc okazję ofiarowaną przez sprzysiężenie potężnych czarnoksiężników, zastępca Blackhanda, Orgrim Doomhammer - zwany później Atakującym zza Pleców przez czyn, którego się dopuści - zdecydował przejąć władzę od marionetkowego Wodza Wojennego z nadzieją, że będzie mógł dalej podążać drogą, na którą wstąpił jego lud. Prowadząc swoje lojalne oddziały do ataku z zaskoczenia, Doomhammer pokonał Blackhanda i skrócił go o głowę, stając się Wodzem Wojennym i wodzem Czarnej Skały.

    Kieł Blackhanda

    Dziesiątki toporów do rzucania zostały rozdane jako symbol uznania Blackhanda Niszczyciela dla ważnych członków klanu Czarnej Skały, którym rządził. Orgrim Doomhammer otrzymał swój pierwszy Kieł, gdy był członkiem klanu, by później odebrać cztery następne samemu Blackhandowi po jego zamordowaniu, by zająć stanowisko Wodza Wojennego. Kieł Blackhanda był to krótki trzonek z czarnego drewna z czterema błyszczącymi srebrem i karmazynem znakami, zakończony zakrzywionym, podobnym do zęba ostrzem z polerowanej skały.

    World of Warcraft

    Blackhand odgrywa rolę Króla w szachach w Karazhanie. Co znamienne, nie ma on na głowie swego charakterystycznego rogatego hełmu.

    Galeria

    Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
    Alliance 15.png Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Miedziobrody · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen
    Horde 15.png Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grom Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
    Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Król Lisz
    Starożyni i Eternale Cenarius · Elune · Malorne · Ursol i Ursoc · Aviana · Agamaggan · Azshara

    Więcej od Wikii

    Losowa wiki