FANDOM

Bitwa o Górę Hyjal była decydującą bitwą Trzeciej Wojny. Archimonde, dowódca Płonącego Legionu, zapragnął zdobyć Górę Hyjal, która była stolicą Nocnych Elfów i splugawić w ten sposób cały Azeroth.

Preludium

Inwazja Płonącego Legionu

Prawie dwadzieścia lat po rozpoczęciu Pierwszej Wojny, orkowie zapadli w magiczny letarg, a ludzkie Przymierze Lordaeronu zaczęło powoli się rozpadać. Wkrótce ziemie Lordaeronu nawiedziła tajemnicza plaga, która w rzeczywistości była dziełem Płonącego Legionu. Zapoczątkował ją Król Lisz, niegdyś potężny szaman orków Ner'zhul.

Po zdradzie Arthasa Menethila, następcy tronu Lordaeronu, Plaga rozlała się na wszystkie ziemie północnej części Wschodnich Królestw, pustosząc pogrążone w anarchii królestwo zabitego przez syna króla Tenerasa Drugiego, magiczny kraj wysokich elfów Quel'Thalas i całkowicie zrównując z ziemią magokratyczne miasto-państwo Dalaran.

Później Legion ruszył na Kalimdor. W międzyczasie orkowie i ludzkie niedobitki uciekły z Lordaeronu. Siły dotarły na wybrzeże kontynentu, a za nimi Legion. Skaził jeden z wodopojów, czym znowu skaził orków. Legion posłużył się nimi w celu zabicia Cenariusa. Wkrótce jednak, z pomocą tajemniczego proroka dotarli do jaskini, gdzie była wyrocznia, którą był - prorok wcześniej spotykany przez nich. Za jego radą ludzie i orkowie razem wyzwolili Grommasha Hellscreama i całe plemię Wojennej Pieśni, a ten uwolnił orków zabijając Mannorotha, swojego ciemiężyciela. Sam jednak zginął.

Spotkanie i Prorok

Legion zaatakował tereny Nocnych Elfów, rasy która dziesięć tysięcy lat temu odparła agresora. Archimonde pustoszyhł dalej ziemie, lecz zaczął tracić siły. Przebudził się Furion Stormrage, arcydruid, który zaczął zjednywać sojuszników, a na powierzchnie wydostał się po tylu latach więzienia Illidan, jego upadły brat, który poświęcił siebie, by wchłonąć moc Czaszki Gul'dana i zabić Tichondriusa.

Następnego wieczoru Jaina Proudmoore, Thrall i liderzy Nocnych Elfów (Tyrande Whisperwind i Furion) spotkali się w jednym miejscu przez intrygę proroka, którym okazał się być Ostatni Strażnik Tirisfal, Medivh, opętany przez Pana Zniszczenia i zabity w czasie Pierwszej Wojny, a potem wskrzeszony, by naprawić to, co uczynił. Tak Przymierze, Nocne Elfy i Horda przygotowały się do ostatniej batalii tej wojny.

Przebieg bitwy

Trzy obozy obrońców

Klęska i ucieczka sił Jainy

Odwrót Hordy

Ostatni obóz

Decydujący moment

Wynik