Wikia

WoWWiki

Bael'dun

Dyskusja0
2722strony na
tej wiki
Alliance 32 Bael'dun
Bael'dun Keep
PrzywódcaBadacz Khazgorm, Generał Twinbraid
RasyIconSmall Dwarf MaleIconSmall Dwarf Female Krasnoludy
StolicaBael Modan
PrzynależnośćLiga Odkrywców

Bael'dun to grupa krasnoludów wysłana przez Ligę Odkrywców do Kalimdoru w celu prowadzenia tam wykopalisk archeologicznych. Grupa zaczęła rozbudowywać swoje zaplecze militarne, gdy pojawiły się problemy z taurenami. Krasnoludy główną bazę założyły w Forcie Bael'dun nieopodal Bael Modan, lecz niektóre z nich udały się do Mulgore.

Znani członkowie

Organizacja

Bael'dun podzielony jest na dwie części - naukową oraz militarną. Skrzydło naukowe pod kierownictwem Badacza Khazgorma prowadzi wykopaliska, podczas gdy skrzydło militarne pod Generałem Twinbraidem ubezpiecza strefy wykopalisk i walczy z najeźdźcami. Z tego powodu krasnoludy wzniosły Fort Bael'dun, gdzie umiejscowiły eskadrę [[Flying machine|machin latających.

Strefy wykopaliskowe

Obecnie znane są dwie strefy wykopaliskowe: Bael'modan oraz Strefa Wykopaliskowa Bael'dun.

Bael Modan było niegdyś starożytnym miejscem narodzin lokalnych taurenów, jednak krasnoludy wybiły ich wszystkich, z wyjątkiem Ganna Stonespire'a. Krasnoludy używają tu silnych ładunków wybuchowych, żeby przebić się przez najtwardsze pokłady skał. Krasnoludy znalazły tutaj Łzę Księżyców, starożytny artefakt, jednak Generał Twinbraid go ukrył. Feegly Wygnany, skazany na banicję za użycie Łzy, chce ją odzyskać przez zlecenie poszukiwaczom przygód z Hordy jej odzyskania.

Strefa Wykopaliskowa Bael'dun to niewielka strefa badawcza na zachód od Thunder Bluff. Początkowo krasnoludy pracowały tam za pozwoleniem taurenów, jednak obecnie próbują ich stamtąd usunąć.

Typy

Więcej od Wikii

Losowa wiki