Fandom

WoWWiki

Azuremyst Isle

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Przymierze Azuremyst Isle
Poziomy: 1-12
Azuremyst Isle.jpg
StolicaExodar
Populacja17,000
RasyDraeneiDraenei Draenei
Blood elfBlood elf Krwawe elfy
Furbolg Furbolgowie
Murloc Murloki, plemię mułowej płetwy
NagaNaga Nagi, plemię Łuski Klątwy
Ustrój politycznyteokracja
WładcaProrok Velen
Główne osadyAzure Watch
Stillpine Hold
Pomniejsze osadyCrash Site
Odesyus' Landing
Lokacjaarchipelag wysp Lazurowej Mgły, na zachód od Mrocznego Brzegu

Wyspa Lazurowej Mgły jest jedną z dwóch głównych mas lądowych tworzących archipelag wysp Lazurowej Mgły. Przez znaczną część historii wyspa nie była zmieniona przez obce formy życia, jednakże ostatnimi czasy katastrofa międzywymiarowego statku draenei zmieniła sytuację. Wielkie, lśniące kryształy poznaczyły ziemię, a burze energii rozrywają niebo. Stolica draenei, Exodar, została zbudowana wokół ich rozbitego statku w zachodniej części wyspy.

Pojawiło się wiele sygnałów, że katastrofa skaziła i zmutowała naturalną florę. Draenei nie ustają w wysiłkach, by zatrzymać, a nawet cofnąć ten proces tak szybko, jak to będzie możliwe, by przywrócić wyspie jej naturalne piękno i siłę.

Wyspa Lazurowej Mgły jest jedną z tych stref startowych w WoW, która doświadcza najmniej walki PvP (podobnie jak Teldrassil) dzięki faktowi, że jedyną drogą dla Hordy, by dostać sięna wyspę, jest zaokrętowanie się na łodzi płynącej z Auberdine, a która posiada silną załogę sprzymierzoną z Przymierzem. Inne strefy startowe są dostępne dla innych frakcji bez takich proflemów. Z tego powodu niektórzy draenei na serwerach PvP przenoszą się do stref startowych ludzi i krasnoludów.

Historia

AmmenValeConcept.jpg

Grafika koncepcyjna Doliny Ammen

Mało wiadomo o historii Wyspy Lazurowej Mgły i otaczających jej mniejszych wysepek. Była ona rzadko odwiedzana przez nocne elfy i taurenów z Kalimdoru przez fakt, że nie leżała ona przy żadnym ważniejszym szlaku, a rdzenni mieszkańcy byli pozostawieni sami sobie przez długie stulecia. Jednakże wiadomo, że nocne elfy znały ten obszar, o czym mogą świadczyć ruiny ich osiedli, datowane na czas sprzed Rozbicia, leżące w południowej części wyspy, jak i na położonej nieopodal Wyspie Krwawej Mgły. Ruiny te obecnie są opanowane przez nagi, a nocne elfy w większości wycofały się do Kalimdoru. Na południu Wyspy Srebrzystej Mgły znaleźć można dom i dok wybudowany na modłę nocnych elfów, co może świadczyć, że obszar ten zamieszkiwała rodzina nocnych elfów. Dodatkowo, w centralnej części wyspy żyje klan furbolgów. Przez fakt, że byli oni odizolowani od swych kuzynów z kontynentu, ci furbolgowie nie zostali skażeni, mimo że ostatnimi czasy zostali wygnani ze swych prastarych siedzib.

Geografia

Burze tajemnej energii sieką tą spokojną krainę leżącą daleko poza wodami przybrzeżnymi Kalimdoru. Wiecznie zielone i fioletowe kwiaty pokrywają całą ziemię. Sama wyspa podzielona jest na dwie części przez rzekę płynącą z północy na południe: wschodnią, nieco mniejszą krainę zwaną Doliną Ammen, osłoniętą ze wszystkich stron przez góry. Od głównej masy lądowej odcięta jest również leżąca na południowym zachodzie Wyspa Srebrzystej Mgły, znajdująca się na tyle blisko, by bez problemu można do niej dopłynąć i na tyle mała, że uważana jest za część głównego lądu.

Na Wyspie Lazurowej Mgły nie ma żadnych instancji, lochów rajdowych ani pól bitewnych. Znajduje się tu natomiast obszar startowy draenei w Dolinie Ammen, osłoniętej wzgórzami dolince przeznaczonej dla graczy poziomu 1-5. Na zachodzie znajduje się stolica draenei, Exodar, z której wychodzi trasa lotów na Wyspę Krwawej Mgły. Jedynym sposobem dostania się tu z kontynentu jest użycie łodzi pływającej pomiędzy Koją Valaara a Auberdine na Mrocznym Brzegu.

Mapa i subregiony

WorldMap-AzuremystIsle.jpg

Ammen FieldsAmmen FordAmmen ValeAzure Watch
Bristlelimb VillageCrash SiteEmbergladeThe Exodar
Fairbridge StrandGeezle's CampMenagerie WreckageMoongraze Woods
Moonwing DenNestlewood HillsNestlewood ThicketOdesyus' Landing
Pod ClusterPod WreckageThe Sacred GroveShadow Ridge
Silting ShoreSilverline LakeSilvermyst IsleStillpine Hold
Tides' HollowTraitor's CoveValaar's BerthWildwind Path
Wildwind PeakWrathscale Point

Trasy podróży

Azure Watch.jpg

Lazurowa Strażnica to niewielka osada nieopodal Exodaru

Jedynym sposobem dotarcia tutaj z Kalimdoru jest użycie łodzi, co powoduje, że Wyspa jest rzadko odwiedzana.

Alliance 15.png Trasy lotów z Exodar

Alliance 15.png Łodzie pływające z Valaar's Berth

Obszary przyległe

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Bloodmyst Isle Alliance 15.png 10-20 Północ Płynąc, piechotą lub lecąc z Exodaru do Blood Watch
Darkshore Alliance 15.png 9-25 Wschód Tylko łodzią z Valaar's Berth położonego na południowy zachód od Exodaru.

Ważne postacie

Dolina Lazurowej Mgły jest domem dla wielu nowych wartych wspomnienia postaci, spośród których nie wszyscy to dranei. W Miejscu Katastrofy w Dolinie Ammen, Obrońca Aldar i technik Zhaana bez wytchnienia pracują, by nawiązać kontakt z resztą draenei rozrzuconą po wyspie. W Lazurowej Strażnicy Egzarcha Menelaous opiekuje się mieszkańcami wioski. Admirał Odesyus, niedawno zmuszony do cumowania na południowym wybrzeżu wyspy, robi, co może, by wyrwać z korzeniami chwasta, który dopuścił się zdrady jego załogi, jak również pomaga nowym przyjaciołom, draenei. Natomiast Wysoki Wódz Stillpine poszukuje pomocy nowoprzybyłych draenei, by odzyskać Ostoję Cichej Sosny.

Surowce

Dzikie stworzenia

AzureMystPLConcept.jpg

Grafika koncepcyjna

Więcej w Fandom

Losowa wiki