FANDOM

Neutral 32 Argus
Poziomy: 110
Argus 7.2 Trailer
TypŚwiat
StolicaAntorus, the Burning Throne
RasyIconSmall DoomguardIconSmall FelguardIconSmall WrathguardIconSmall Imp Demony
IconSmall Man'ari MaleIconSmall Man'ari Female Eredarzy man'ari
IconSmall Broken Male Złamani
Główne osadyMac'Aree
JęzykiEredun
PrzynależnośćPłonący Legion
LokacjaOn the border between the Twisting Nether and the Great Dark Beyond

Argus to ojczysty świat eredarów oraz draenei, identycznych z pierwotną formą eredarów. Jawi się jako prawdziwa utopia, której mieszkańcy cechowali się wysoką inteligencją oraz wrodzonym talentem do wszystkich odmian magii. Władał nim triumwirat najpotężniejszych magów eredarów: Kil'jaeden, Archimonde oraz Velen. Przynajmniej część jego terytorium miała górzysty charakter - wspomina się o ośnieżonych szczytach Kaarinosu. Najświętszym z miast tego globu było Mac'Aree.

Ostatecznie Argus przyciągnął uwagę Sargerasa, który w zamieszkujących go eredarach ujrzał idealne sługi. Zaoferował on triumwiratowi magów niewyobrażalną moc w zamian za ich lojalność. Archimonde i Kil'jaeden szybko przyjęli tę propozycję, ale obdarzony zdolnością jasnowidzenia Velen ujrzał w wizji przyszłości zmienionych w demony eredarów, rządzonych przez Sargerasa. Jednak Archimonde i Kil'jaeden pozostali głusi na jego ostrzeżenia. Z rozpaczliwie poszukującym jakiegoś rozwiązania Velenem skontaktował się naaru, który ewakuował z Argusa wiernych prorokowi pobratymców na pokładzie swego statku międzywymiarowego. Przyjęli oni dla swego odłamu rasy nazwę Draenei, oznaczającą "Wygnańcy". Natomiast reszta eredarów uległa przeistoczeniu i stała się czarownikami oraz taktykami Płonącego Legionu.
Argus

Możliwy wygląd Argusa sugerowany przez pracowników Blizzarda.

Nie wiadomo, czy Argus został zniszczony przez nowonabyte przez eredarów moce, czy też przetrwał ich transformację. Jeśli tak, stanowi obecnie fortecę - a może nawet kwaterę główną - Płonącego Legionu. Powieść Rise of the Horde wydaje się wskazywać na tę interpretację, aczkolwiek nie daje żadnych pewników.