Fandom

WoWWiki

Argus

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Argus.JPG

Możliwy wygląd Argusa sugerowany przez pracowników Blizzarda.

Argus to ojczysty świat eredarów oraz draenei, identycznych z pierwotną formą eredarów. Jawi się jako prawdziwa utopia, której mieszkańcy cechowali się wysoką inteligencją oraz wrodzonym talentem do wszystkich odmian magii. Władał nim triumwirat najpotężniejszych magów eredarów: Kil'jaeden, Archimonde oraz Velen. Przynajmniej część jego terytorium miała górzysty charakter - wspomina się o ośnieżonych szczytach Kaarinosu. Najświętszym z miast tego globu było Mac'Aree.

Ostatecznie Argus przyciągnął uwagę Sargerasa, który w zamieszkujących go eredarach ujrzał idealne sługi. Zaoferował on triumwiratowi magów niewyobrażalną moc w zamian za ich lojalność. Archimonde i Kil'jaeden szybko przyjęli tę propozycję, ale obdarzony zdolnością jasnowidzenia Velen ujrzał w wizji przyszłości zmienionych w demony eredarów, rządzonych przez Sargerasa. Jednak Archimonde i Kil'jaeden pozostali głusi na jego ostrzeżenia. Z rozpaczliwie poszukującym jakiegoś rozwiązania Velenem skontaktował się naaru, który ewakuował z Argusa wiernych prorokowi pobratymców na pokładzie swego statku międzywymiarowego. Przyjęli oni dla swego odłamu rasy nazwę Draenei, oznaczającą "Wygnańcy". Natomiast reszta eredarów uległa przeistoczeniu i stała się czarownikami oraz taktykami Płonącego Legionu.

Nie wiadomo, czy Argus został zniszczony przez nowonabyte przez eredarów moce, czy też przetrwał ich transformację. Jeśli tak, stanowi obecnie fortecę - a może nawet kwaterę główną - Płonącego Legionu. Powieść Rise of the Horde wydaje się wskazywać na tę interpretację, aczkolwiek nie daje żadnych pewników.

Więcej w Fandom

Losowa wiki