Fandom

WoWWiki

Area of Effect

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Area of Effect to dosłownie obszar efektu. Popularnie określa się tak czary, umiejętności zadające obrażenia nie pojedyńczemu celow i (single target), skaczące pomiędzy celami (chain lightning i heal), lecz wszystkim celom we wskazanym obszarom. Istnieją czary AoE instant Arcane explosion, klasycznie czarowane Flame strike, lub channeled Rain of fire.

Rodzaje AoE

Istnieją różne czary AoE w grze i mogą one byćumieszczone w następujących kategoriach:

Martwe pole

Niektóre czary obszarowe rzucane są bez potrzeby wskazania określonego celu lub rzeczy, a gracz jest ogniskiem czaru. Efekt/obrażenia rozchodzi się w określonym obszarze od ogniska, dotykając wszystkie cele lub pierwszy cel w danym obszarze. Czary tego typu określane są często jako PBAoE, czyli Czary Obszarowe z Martwym Polem (Point Blank Area of Effect).

Klasy czarujące o słabym ataku fizycznym przeważnie posiadają potężne czary obszarowe z martwym polem. Zaklęcia tego typu wymagają ustawienia się w pobliżu licznych wrogich celów, by rzucenie takiego czaru było skuteczne. Klasy walczące wręcz lub tankujące są raczej przystosowane do wytrzymywania obrażeń od licznych celów, więc czary obszarowe nie robią na nich zbytniego wrażenia.

Przykłady:

Czary z celem naziemnym

Za pomocą Czarów Obszarowych o Celu Naziemnym ('GTAoE - Ground Targeted Area of Effect) gracz wyznacza okrąg na ziemi, w którym pojawia się efekt czaru. Wszystkie cele przebywające w zaznaczonym obszarze otrzymują obrażenia.

Przykłady:

Specyficznym przykładem jest czar szamana [Fire Nova], który nie posiada wyznaczonego obszaru, lecz efekt czaru występuje wokół celu, który posiada aktywny czar [Flame Shock].

Limit obrażeń obszarowych

Od czasu aktualizacji 2.2.0 większość czarów obszarowych posiada limit obrażeń obszarowych, który ogranicza skuteczność czaru wobec dużych grup. W aktualizacji 5.2.0 wprowadzono limit obrażeń do 20 celów. Oznacza to, że czar obszarowy będzie zadawał maksymalne obrażenia nie więcej niż dwudziestu celom. Jeśli w polu działania czaru znajduje się więcej celów, czar będzie zadawał liczbę obrażeń taką, jaką by zadawał dwudziestu celom, jednak rozłożoną na liczbę celów. Na przykład jeśli czar zadaje 10,000 punktów obrażeń, będzie zadawał maksymalną liczbę wobec dwudziestu celów. Jeśli w polu rażenia znajdzie się jednak 25 celów, będzie on zadawał 8,000 punktów obrażeń na cel, gdyż limit wynosi 200,000 punktów obrażeń (20x10,000). Obrażenia można wyliczyć według następującego równania: Obrażenia-na-celx20/Liczba-celów.

Limit ten nie dotyczy ciosów krytycznych. Oznacza to, że limit bazuje jedynie na normalnych atakach, a ciosy krytyczne mogą zadać obrażenia ponad ten limit.

Leczenie

Czary [Healing Rain] oraz [Holy Word: Sanctuary] to obszarowe czary leczące działające na wszystkich w danym obszarze, a ich efekt na pojedynczego gracza jest pomniejszony, gdy w obszarze działania znajduje się ponad sześciu graczy. Innymi czarami leczącymi są [Circle of Healing], [Holy Nova], [Prayer of Healing], [Healing Stream Totem] oraz [Tranquility], które posiadają jednak limit celów.

Zmiany w aktualizacjach

  • MoP Patch 5.2.0 (2013-03-05): Limit obrażeń obszarowych wynosi obecnie 20 celów (wcześniej 10). Oznacza to, że obrażenia od czaru obszarowego osiągają maksimum przy 20 celach. Jeśli dotkniętych jest więcej niż 20 celów, maksymalny poziom rozkłada się równo na liczbę celów w polu działania czaru.

Więcej w Fandom

Losowa wiki