Wikia

WoWWiki

Anveena Teague

Dyskusja0
2721stron na
tej wiki
Neutral 32
Anveena Teague
Anveena2
Płeć Kobieta
Rasy Avatar (wygląd człowieka)
Poziom  ?? Boss
Przynależność
Stanowisko Avatar Słonecznej Studni
Lokacja
Status Poświęcona
Krewni Matka i Ojciec (iluzja stworzona przez Korialstrasza)
WoW Comic logo small3
Ten artykuł lub sekcja zawiera informacje dotyczące fabuły Warcrafta pochodzącą z mangi lub komiksów.

Anveena Teague była miłą i piękną wiejską dziewczyną z Tarren Mill. Tak naprawdę nie była człowiekiem w pełni, ale pozostałością po energii Słonecznej Studni przemienioną w ludzką formę(avatara) przez czerwonego smoka Korialstrasza.

Biografia

W iluzji stworzonej przez Korialstrasza, Anveena żyła z rodzicami w małej chacie nieopodal Tarren Mill. Czerwony smok był zadziwiony faktem, iż Anveena zaczęła odczuwać emocje, żyła własnym życiem. Dziewczyna poznała niebieskiego smoka zwanego Kalecgos,gdy został złapany w sieć łowców smoków (kierowanych przez krasnoluda Harkyna Grymstone'a) i dała mu schronienie. Zmuszeni do lotu, podczas ostrzału łowców, Anveena i Kalecgos zostali strąceni do jeziora przez podmuch wywołany przez ostrzał. Mimo wszystko pozostali oni przy życiu. Podczas powrotu do jej domu, zobaczyli, że stał on w płomieniach. Anveena bezsilnie próbowała znaleźć swoich rodziców. Wtedy oboje spotkali Dar'Khana Drathira, wysokiego elfa, który zdradził swoich pobratymców i dołączył do Plagi. Szukał on energii z Słonecznej Studni. Dar'han umieścił zaczarowany pierścień na szyjach smoka i dziewczyny oraz rozkazał im wyjawić lokację energii Słonecznej Studni. Z pomocą przybyła narzeczona Kalecgosa - Tyrygosa, która zabrała ich do Tarren Mill.

Po ponownej konfrontacji z Dar'Khanem w Tarren Mill, Anveena przyłączyła się do paladyna - Jorada Mace'a. Anveena, Kalecgos i Tyrygosa skierowali się do Ostępów, gdzie zostali napadnięci przez jaszczura mrozu. Anveenę znalazł tauren - Trag Highmountain, który zabrał ją do ruin zamku Barona Valimara Mordisa, umarłego szlachcica, który żył w tej okolicy. Baron odkrył, iż można użyć jej mocy, by przywrócić siłę Kuli Ner'zhula, którą ukradł ghoulowi Ichorowi. Z jej pomocą chciał zebrać armię, która walczyłaby z Plagą (a także z żyjącymi). Przekazując energię Anveeny do kuli, Baron przywrócił do życia nieumarłe potwory i żmije mrozu, by osiągnąć swój cel. Baron został powstrzymany przez Traga, który zniszczył kulę. Niedługo potem, Anveena została porwana przez Dar'Khana, który zabrał ją do miejsca, w którym została stworzona - zdewastowanego królestwa Quel'Thalas.

Z początku Dar'Khanowi udało się użyć mocy będącej w Anveenie i zdobył wystarczająco siły, by obalić potężnego smoka Korialstrasza jednym uderzeniem, a także przejąć nad nim kontrolę. Po chwili, moc płynąca w Anveenie się pobudziła. Wtedy to zrozumiała naturę swych mocy i poinformowała zdrajcę, iż nie ma nad nią żadnej kontroli. Anveena rzuciła się na Dar'Khana i zrównała go z ziemią. Po całej sytuacji, Korialstrasz wyjawił jej, kim jest i wyjaśnił, co zrobił, by ukryć energię Studni Życia przed Plagą.

Z pomocą Lor'themara Therona, regenta Quel'Thalas, Anveena i Kalecgos zostali ukryci w nieznanym miejscu królestwa pod ochroną krwawych elfów. Tożsamość Anveeny jest pilnie chronionym sekretem. Poza kręgiem nielicznych (Kalecgos, Tyrygosa, Jorad Mace, Lor'themar Theron i Halduron Brightwing), jedynie Smocze Aspekty i Sylvanas Windrunner wiedzą, kim ona naprawdę była.

Anveena i Kalecgos żywili do siebie silne uczucia.

Furia Studni Słońca

Podczas inwazji na Wyspę Quel'Danas przeprowadzonej przez Kael'thasa Sunstridera i Płonący Legion, Anveena została przechwycona i uwięziona na polu tajemnej energii w obrębie Płaskowyżu Słonecznej Studni, gdzie część jej mocy zostało wyssanych z powrotem do Słonecznej Studni w celu przywołania Kil'jaedena do Azeroth. Organizacja Ofensywa Strzaskanego Słońca zostało powołane, by uratować Anveenę i zniszczyć Kaela raz na zawsze.

W trakcie następnej bitwy Anveena zdała sobie sprawę, iż Kil'jaeden był zbyt silny dla śmiertelnych bohaterów z Azeroth i sami nie mogli go pokonać. Postanowiła oddać swoje życie za innych i uwolniła wszystkie swoje moce przeciwko wrogowi, osłabiając go na tyle, by mógł zostać z powrotem odesłany do Wirującej Pustki. Anveena zniknęła.

Moce Studni Słońca, które były w ciele Anveeny powróciły do swej pierwotnej postaci. Zostały także oczyszczone sercem M'uru. Anveena potajemnie oddała fragment mocy Studni - jej mocy - Kalecgosowi, by dosłownie część jej mogła żyć w jego sercu.

Cytaty

  • "Tak... jestem Słoneczną Studnią... nie człowiekiem... nie Anveeną... jedynie ogromną mocą... więc... ty... ty nie masz żadnej władzy nade mną... i żadnej nadziei, by mi uciec." (na krótko przed zniszczeniem Dar'Khana Drathira)
  • "Koszmar skończony, czar prysł! Żegnaj Kalecu, mój jedyny!" (poświęcając sie, by osłaić Kil'jaeden'a)

Galeria

Więcej od Wikii

Losowa wiki