Wikia

WoWWiki

Aman'Thul

Dyskusja0
2412stron na
tej wiki
Neutral 32
Aman'Thul Najwyższy Ojciec
Aman'thul
Płeć Mężczyzna
Rasy Tytan Aesir
Klasa Uzdrowiciel, Druid, Druid dziczy, Szaman (RPG)
Przynależność
Stanowisko Przywódca PAnteonu, najstarszy i najmądrzejszy z tytanów
Lokacja
Unknown
Status Aktywny
Krewni Sargeras (brat), Eonar (małżonka), Golganneth (syn)
Sprzymierzony Praworządny neutralny

Aman'Thul to mężczyzna z rasy tytanów aesir. Jest on przywódcą Panteonu i bratem Sargerasa. Jego małżonką jest Opiekunka Życia Eonar.

Opis

Jego metaliczna skóra wykonana jest z platyny, a oczy lśnią żółtym blaskiem. Jego dłoń trzyma duży kostur, Orodura, z symbolem błyskawicy na końcu i elektrycznością płynącą po całej jej długości. Ma on długie włosy i brodę sięgającą pasa.

Aman'Thul rządzi Panteonem - wysoką radą tytanów. Jest on najstarszym i najmądrzejszym z tej starożytnej rasy. Niegdyś on i jego brat Sargeras zobaczyli stworzenie niezliczonych światów wśród Wirującej Pustki i ostrożnie poprowadził niezliczone rasy do wielkości. Sargeras był najbliższym doradcą Aman'Thula i służył mu wsparciem, dopóki nie zwrócił się ku złu. Obecnie Aman'Thul szuka rady u swej małżonki, Eonar. Mimo że tajemniczy Najwyższy Ojciec rzadko jest widywany, jego obecność jest wyczuwalna na każdym świecie. Jako przywódca tytanów, Aman'Thul jest odpowiedzialny za stworzenie wszystkich światów, w tym Azeroth. Wszyscy ci, którzy wielbią tytanów, najżarliwsze modły wznoszą do Najwyższego Ojca. W Azeroth odkrywcy dopiero niedawno odnaleźli ślady istnienia tytanów, a już znaleźli się ich wyznawcy, szczególnie wśród krasnoludów z Ironforge. Krasnoludy, prezentując praktyczne podejście, okazują swój szacunek tytanom przez zgłębianie ich tajemnic.

Aman'Thul preferuje trzymać się na dystans i razi swych wrogów magią, rzucając trzy zaklęcia na raz. Wznosi się w powietrze, jeśli to jest przydatne, latając nad wojującymi i rażąc magicznym zniszczeniem. Przeciw potężniejszym wrogom wzywa Eonar, Aggramara lub Norgannona do pomocy. Jeśli jest to konieczne, angażuje się w walkę wręcz, rzucając przyspieszone zaklęcia, gdy tylko jest to możliwe. Używa awatara, jeśli wyczerpie swoje zaklęcia.

W Azeroth

W Azeroth Aman'Thul pobłogosławił Nozdormu swą władzą nad Czasem, by ten strzegł niezliczonych ścieżek czasu i przeznaczenia, chroniąc integralność linii czasu.

Mit

Władza nad błyskawicami jest prawdopodobnie inspirowana Zeusem, greckim bogiem bogów, jednak jego kształt, osobowość i tytuł są zaczerpnięte od najwyższego boga w panteonie wikingów, Odyna.

W World of Warcraft?

Wizerunek Amana, który może reprezentować Aman'Thula, można spotkać w World of Warcaft.

Więcej od Wikii

Losowa wiki