Fandom

WoWWiki

Alterac Mountains

2857stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Neutralne Alterac Mountains
Poziomy: 30-40
Dandred's Fold.jpg
StolicaRuins of Alterac (1,000)
Populacjanieznana
RasyHumanHuman Ludzie
UndeadUndead Nieumarli
OgreOgreOgre Ogry
Główne osadyStrahnbrad (800)
Pomniejsze osadyDalaran Crater
Lokacjacentralne Lordaeron

Góry Alterac są krainą pierwotnie zajmowaną przez królestwo Alterac oraz miasto - państwo Dalaran, których głównymi osadami było miasto Alterac, Strahnbrad oraz Dalaran. Położone w centrum góry zostały opanowane przez ogry, podczas gdy organizacja złodziejska o nazwie Syndykat kontroluje Strahnbrad i jego okolice. Po Dalaranie, do niedawna osłoniętym nieprzekraczalną barierą, pozostał jedynie wielki krater. Z wiecznie zachmurzonego nieba Alterac nierzadko spada deszcz i śnieg. Ogry z klanu Złamanej Grani oraz Syndykat nieustannie walczą o kontrolę nad regionem.

Obszar ten jest unikalny w skali całego świata, ponieważ, obok Przełęczy Śmiertelnego Wichru, nie posiada on żadnego punktu lotów.

Historia

Góry Alterac od wieków były domem dla ludzi z państw Dalaran i Alterac, członków pierwotnego Sojuszu Lordaeron. Niegdyś władca najmniejszego państwa Sojuszu, władca Alterac Aiden Perenolde, zdradził Sojusz podczas Drugiej Wojny, co doprowadziło do zniszczenia państwa. Od tego czasu frakcja łotrzyków zwana Syndykatem próbuje przejąć kontrolę nad regionem, podczas gdy w ruinach stolicy rozpanoszyły się ogry.

Trzy osady były niegdyś centrami pokojowego rozwoju i początkowo żyły ze wszystkimi w zgodzie. Później, podczas Drugiej Wojny, Alterac sprzymierzyło się z Hordą. Rozgniewani członkowie Sojuszu zniszczyli stolicę państwa oraz wygnali władcę Alterac. Ludzie, którym udało się uciec z pogromu, pielęgnowali w sobie nienawiść do Sojuszu i zorganizowali się w grupę łotrzyków i zabójców, która za cel postawiła sobe zrzucenie jarzma innych ludzi i odzyskanie swego domu. Sami siebie nazwali Syndykatem.

Ruiny Alterac zostały zajęte przez ogry, a niegdyś majestatyczne miasto Dalaran zostało zmiecione z powierzchni ziemi przez Archimonde'a podczas Trzeciej Wojny, lecz dzięki tytanicznej pracy czarodziei udało się je odbudować i porwać cały kompleks w powietrze. Wyrwane wraz ze sporym kawałem terenu miasto obecnie dryfuje nad ziemiami Lasu Kryształowej Pieśni w Northrend, podczas gdy w Alterac jedynym po nim śladem pozostał wielki krater i resztki magicznej bariery oddzielającej miasto od świata. Niewielka aktywność Przymierza w regionie ogranicza się do utrzymywania obozu nieopodal wejścia do Doliny Alterac, gdzie siły dowodzone przez Vanndara Stormpike'a nieustannie ścierają się z oddziałami orczego klanu Lodowego Wilka dowodzonego przez Drek'Thara.

Jak się dostać?

Dalaran Crater close dome.jpg

Resztki kopuły nad Kraterem Dalarańskim

Horde 15.png Horda

Z Tarren Mill w Hillsbrad Foothills idź drogą na zachód, a później skręć na północ i idź kawałek tym traktem.

Alliance 15.png Przymierze

Z Southshore w Hillsbrad Foothills idź drogą na północ, a później skręć na wschód na skrzyżowaniu. Na kolejnych rozstajach dróg, nieopodal wieży, skręć na północ. Gdy teren zacznie się podnosić, dojdziesz do Alterac.

Geografia

Góry Alterac to wysokie szczyty wznoszące się na północ od Pogórza Hillsbradzkiego, rozciągające się u granic Zachodnich Ziem Plagi na północy i Ostępów na wschodzie. W pokrytym w najwyższych miejscach śniegiem regionem niegdyś znajdowały się trzy duże osady ludzkie. Obecnie dwie z nich, miasto Alterac oraz Strahnbrad są w ruinie, kontrolowane przez wrogie siły, podczas gdy trzecie miasto, Dalaran, zostało wyrwane z ziemi i przeniesione do Northrend. W górach natknąć się można na kilka gatunków zimnolubnej flory i fauny, jak na przykład yeti, górskie lwy czy rzadkie zioła znane jako Ugryzienie Zimy.

W regionie nie ma żadnych punktów lotów, lochów ani lochów rajdowych, jednakże znajduje się tutaj wysokopoziomowe pole bitewne PvP, Dolina Alterac. Dodatkowo ruiny Alterac są domem dla wieu ogrów. Subregion ten do czasu patcha 2.3.0 był określany jako mikro loch.

Obszar ten jest podzielony na dwa główne regiony. Poza górskim przejściem w Punkcie Chłodnego Wiatru prowadzącym na Zachodnie Ziemie Plagi znajdującym się na północy, "zewnętrzna" zielona strefa otacza góry i nie posiada wyraźnych granic, jedynie płynne przejścia między Pogórzem Hillsbradzkim i Lasem Srebrzystych Sosen. To na tym obszarze znajduje się Dalaran (bądź, od czasów Wotlk znajdował się), Punkt Chłodnego Wiatru, Wyżyny oraz południowo - wschodnie wybrzeże Jeziora Lordamere.

"Wewnętrzna" strefa, obejmująca ruiny Alterac oraz Strahnbrad, jest zupełnie odmienna. Jest to śnieżny płaskowyż otoczony przez góry.

Mapa i subregiony

WorldMap-Alterac.jpg

Chillwind PointCorrahn's DaggerCrushridge HoldDalaran Crater (dawniej Dalaran)
Dandred's FoldGallows' CornerGavin's NazeGrowless Cave
Lordamere Internment CampMisty ShoreRuins of AlteracSofera's Naze
StrahnbradThe HeadlandThe Uplands

Mapa topograficzna Gór Alterac

Pola bitewne

  • Alterac Valley - pole bitewne dostępne od poziomu 50 wzwyż. Poniżej linii śniegów znajdują się wejścia do instancji zarówno Przymierza, jak i Hordy

Obszary przyległe

Ravenhodlt.jpg

Dwór Ravenholdtów

Nazwa Obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Silverpine Forest Horde 15.png 10-20 Północny zachód Płynąc przez Lordamere Lake
Hillsbrad Foothills Neutral 15.gif 20-30 Południe Tylko piechotą
Western Plaguelands Neutral 15.gif 50-58 Północny wschód Tylko piechotą

Ważniejsze postacie

Główny artykuł: Lista NPCów w Górach Alterac

Góry Alterac są domem dla kilku wartych wspomnienia postaci. Przy wejściu do Doliny Alterac porucznik Haggerdin poszukuje wsparcia w walce przeciwko Lodowym Wilkom, natomiast Mistrz wojenny Laggrond rekrutuje pomoc dla Stormpike'ów. W swoim dworze lord Jorach Ravenholdt stara się nauczyć podróżujących łotrzyków prawdziwych tajników ich fachu. W Dalaranie arcymag Ansirem Runeweaver wysyła odważnych podróżników do dżungli Dławiących Pnączy w poszukiwaniu jego zaginionej córki.

Zadania

Główny artykuł: Zadania w Górach Alterac

Surowce

The Ulands.jpg

Wyżyny

Dzikie stworzenia

Ruins of Alterac.jpg

Ruiny Alterac

Szablon:Alterac Mountains

Więcej w Fandom

Losowa wiki